Paket och vinglas

 
Hörrni måste ju visa att vi fått paketleverans, ända från Sverige hit till Thailand. 
När vi kom hem från vår båttur i lördags så ropade vår "hustomte" på oss och hade ett stort paket i famnen. 
DEN LYCKAN!
 
Jag visste att Noah skulle få ett paket från sin farmor till första advent då hon messat mig och frågat om adressen, jag bad då lite snällt om det inte även kunde få plats ett paket julknäcke. 
 
Julknäcke har alltid legat mig varmt om hjärtat och det är ju sååå smarr, för nån vecka sedan såg jag att någon lagt upp just julknäcke på instagram och då var jag nära att ta en tugga av mobilen 😉
 
Det är något märkligt som händer med smaklökarna härnere, hemma i Sverige kan jag inte minnas när jag köpte godis senast och är verkligen en chipsperson, men här kan man verkligen få enorma sug. 
Jag kan drömma om härlig saltlakrits osv, även Noah säger att han är sugen på gotta varje dag. 
Min teori är att jag äter så mycket chili och då tror kroppen att den vill ha det motsatta men vad gäller Noah vet jag inte riktigt. Sedan är det ju såå psykologiskt, när man vet att man inte kan köpa så tror jag att hjärnan spelar en ett spratt också. 
 
I alla fall, paket var det ja!
Så fort vi kom till altanen slet Noah upp paketet. 
 
 
Pepparkakor, julmust, tomtar och annat ligger nu i vårt godisskåp och öppnas lagom till december. 
Julknäcket däremot ansåg vi kunde öppnas redan till frukosten igår. 
Min egoistiska sida hade hoppats att Noah inte gillar just detta knäcke men han slukade två mackor på två röda. 
Mer än så tog vi inte, det gäller att portionera ut det goda. 
Tänk ändå vad viktigt att behöva ransonera och välja sitt sug när man hemma i Sverige lever i ett konstant överflöd. Jag både tror och hoppas att det kommer påverka Noah positivt och ge honom mer perspektiv över hur priviligerad han är. 
 
Just ja, måste ju kommentera Johans inlägg om när jag köpte vinglas som tydligen är glasskålar. 
Haha humor det på hög nivå men jag tycker fortfarande det är konstigt att detta är glasskålar. 
Hur liiiiite glass får det inte plats i dessa?
Jag var ju tvungen att testdricka och hälla upp lite rosé och ens inte det fick det plats mycket av. 
Men jag är inte den som är den, jag får väl erkänna mig besegrad i denna fråga och gör som thaien. SAME SAME!
 
 
 
Nu måndag och nya möjligheter, hehe detta liv gör ju att man vaknar upp käck varenda dag, snart börjar jag väl dra göteborgsvitsar också här i bloggen. 
 
Vi hörs
//Stina
#1 - - johan din man:

själv längtar jag till Bangkok och glögg :)

#2 - - Anna Z:

Det får ju varken plats glass eller rimlig mängd vin i dom där. Vi kallar dom shotglas hädanefter! 😂

Svar: Haha shotsglas Underbart 😂
Stina

#3 - - Linda:

Bilden Johan lade upp var ju klart missvisande. Jag håller med Anna - shotsglas!! Det är lika bra du har vinflarran redo bredvid dig när du dricker i dessa glas för innehållet kan inte vara mer än en - två klunkar.

Skål!

#4 - - Pernilla:

Vad kul med paket! Kvittar nästan vad det är i det, bara det att någon hemifrån skickat saker till en på andra sidan jorden ger ett glädjerus :-)

Till top