Thailand i en pandemi

Hej måndag!

En dag som innehållit massa men inte en endaste bild..
Eller jo en bild har fångats och det var en bild som jag skickade till Noah när han messade mig tidigare idag från skolan  och undrade varför jag var så seg på att svara. 
Svaret blev "jag åker moppe i regn" 

(null)

Vi har varit i Old town några timmar och ikväll så blev det måndagsmiddag med Strömbergs. 

De senaste dagarna har jag fått höra flera gånger "pågår det nedräkning", hur känns det att komma till Sverige" osv osv och svaret är att jag tar dag för dag. 
Jag vill inte tänka så mycket på hur det blir att komma hem, om allt går som planerat så väntar en annan tid i Sverige med operation och det är ingen idé att tänka så mycket på det. 
Jag är noll nervös men det vore fullständig katastrof om den ställdes in, jag har ändå väntat snart i två år och nu fasas min medicinering ut inför operation då den gör mig infektionskänslig. 
Så det är en del som står på spel. 
Jag vill inte heller slösa bort tiden här med att tänka på "hur det kommer kännas att komma hem" för då tappar jag nuetskänslan här. 
Jag vill verkligen insupa varje minut här.
Det är verkligen något som jag tränat upp under dessa månader, att vara i ett varande, ta dag för dag och vara just här. 

På fredag slutar Noah skolan så denna vecka blir det lite mer skoljobb och prov som det brukar bli i slutet. 

(null)

(null)

Jag är så tacksam över att vi gett Noah denna möjlighet. 
Jag är verkligen tacksam över så mycket. 
Thailand i en pandemi har trots allt varit helt fantastiskt att få uppleva. 
Det har trots betydligt färre turism inte varit dött. 
Noahs skola har slagit rekord i antal elever och hade under högsäsongen cirka 197 elever. 
Vi har lärt känna så många nya människor, vi har gått på konserter, vi har gått på fester, ätit massa god mat, upplevt enormt mycket, haft kul, lärt oss massa nytt och njutit av en oslagbar natur.
Det goda med pandemin är att naturen och djurlivet återhämtat sig och det märks. 
Att vi sedan varit med i Thailand under en tuff tid och verkligen stöttat thaien har även gett oss en personlig betydelse.
Det är en tid i livet som jag aldrig kommer glömma. 

Blev lite måndagsdravel nu, ville trots avsaknad av bilder göra en liten uppdatering. 

Nu dags att sova. 

Natti natti 

Till top