En lördag på Lanta

Hej hej

Vilken otroligt härlig lördag det blev här på alla sätt och vis! 
Jag var uppe tidigt som alltid och drack mitt kaffe och funderade över dagen. 
Kände i hela kroppen att jag ville hitta på något. 
Försökte väcka Johan några gånger men lönlöst . "snälla lite till". 
Jag får kanske passa mig så han inte åker tillbaks till Sverige- där sov han nämligen till 15tiden på helgerna ☺️

I alla fall, roade mig under tiden med att leka testpatrull. 
Såg i affären att det hade kommit en ny smak på drickan som jag gillar så mycket så det ville jag självklart smaka. 

(null)

Men näää, detta var ingen hit. Smakade typ tuggummi och alldeles för kemiskt. Den blir det inte fler gånger. 

Så kom Johan upp och vi bestämde oss för en utflykt. 
Det hängde regn i luften men det ska inte stoppa, det regnar oftast så korta stunder och det är ju varmt ute. 
Vi bestämde oss för en picknick på Bamboo beach som är vår favorit och så mycket oss. 
Johan hade med sig en flaska champagne från Sverige så den packade vi med. 
Så smidigt med mina kylväskor till mina sprutor, de kan man använda till mycket! 

(null)

Stannade på vägen för att handla lite då vi inte har glas. 

(null)

Johan brukar reta mig för att jag aldrig tar av mig hjälmen när vi handlar osv men ja jag är lite lat där. 

(null)

Nu såg jag dock denna skylt- hm vad betyder den tro? 

(null)

Hittade iaf glas och jag kollade även porslinsutbudet. 
Är ju så otroligt svag för fint porslin. 
Dessa tallrikar gillade jag massa!

(null)

Köpte en liten skål att ha chipset i på stranden ☺️

(null)

(null)

Så susade vi vidare. 

(null)

Sist vi var här på denna strand var i maj och nu är vi här igen. 
Vilken ynnest. 

Blev dock helt förskräckta när vi kom ner till stranden och det var fruktansvärda mängder med skräp som blåser in från havet. 
Som ett enda stort sopberg. 
Jag vet att det pågår projekt på ön där thailändarna får fem kilo ris per familj för att städa. Ett projekt som gör stor skillnad.
Låter bilderna tala för sig själv, fruktansvärt att se allt. 
Alla får göra det de kan och hjälpa till att plocka när man ser skräp. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Från skräp till champagne, lite längre ner mot vattnet hittade vi en liten plätt som var mysig att sitta på. 
Vi firade livet, oss och att vi är här igen samlade ❤️

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

En riktigt härlig lördagsdate ❤️
Om någon undrar vart Noah var så var han hemma och sov. 
Väl hemma så kom han yrvaken upp vid 15:30 och sa "oj jag tog visst en sovmorgon- det är jag värd efter en skolvecka" 
☺️

Den mysiga lördagsandan fortsatte. 
Vi testade ett nytt ställe som vi aldrig varit på, Boogie bar och det var verkligen så mysigt.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Var en sådan mysig atmosfär här så vi bestämde oss för att hänga kvar och äta middag här. 
Fick sällskap till bordet. 
Ägaren berättade att hunden hittades kastad i en kartong som valp, nu bor den här. 

(null)

(null)

En jättemysig kväll som avslutades med liveband. 
Underbart härligt. 
Hit går vi fler gånger, supertrevliga ägare och relaxig stämning. 

(null)

(null)

Nu är det söndag och jag vaknade 06. 
Sitter nu och dricker morgonkaffet och hör tupparna gala. 

(null)

Så får vi se vad denna söndag bjuder på! 
Hoppas ni har haft en härlig helg allihopa och tack igen för att just du läser här, alla ❤️ och snälla kommentarer 🙏🏻
#1 - - Anna Isaksson:

Ser ut som en toppendate! Många härliga bilder!
Tänk att det finns fler som tycker om färgsprakande porslin! 🙌🏻🙋🏼‍♀️

Svar: Ja en underbar lördag ❤️ vi kan väl shoppa ihop när vi ses ☺️❤️
allenheim.blogg.se

Till top