Social helg och vinter

 
En lugn helg skulle vi ha men det blev ändå väldigt socialt fullspäckad, däremot väldigt, väldigt underbar!
 
Vi börjar med fredagen, dock så har min kamera och mobil legat i huset hela helgen så det blir inga bilder från varken fredag och lördag men ni får nöja er med lite text istället 😉
 
Fredagen började vi med en träningsrunda jag och Johan och sprang då på min vän Henna som undrade om vi inte skulle ta en tjejkväll med middag senare, och det sa jag självklart ja till!
Bra start på helgen att ha detta att se fram emot. 
Jag och Johan tog en tidig lunch på Wangborn och snackade en stund med ägarinnan. 
Hon tackade för att vi är så trogna kunder och uttryckte sin oro över att det är så få turister i Thailand just nu och frågade om vi trodde det skulle vända snart. Annars kommer flera restauranger inte klara sig berättade hon. 
Jag själv undrar hur det kommer slå nu när Norwegian slutar med sina flighter till Thailand. 
(och apropå det så yes vår hemresa var med Norwegian, vi får se hur och när hemresan blir nu 😳)
 
Efter massagen så tog vi en spontan massage på Buwan spa och det var ljuvligt. 
16-18 så var det fredagsträning för Johan och Noah och det var dags för thaiboxning. 
Under tiden så kom Henna hit och vi hade tjejhäng på vår altan innan vi åkte vidare för middag på Two Dow. Efter det en tur längs Suan Son som var helt folktomt innan vi avslutade kvällen här på TDV tillsammans med Johan, Kåre och Helena. 
En härlig kväll och fantastiskt härligt att fylla på med kompisenergi. 
 
 
Lördagen började med att Noah vaknade upp övertaggad. 
Han har hela veckan planerat för sin grabbkväll som han skulle ha med sina kompisar Konrad och Viktor. Konrad är en skolkompis från förra året som nu är nere en månad och Victor är en skolkompis som är longstay och som även bor här på TDV. Så fina killar och jättebra kompisar till Noah. 
De kom vid 12 och killarna hade planerat att börja med en lunch här i restaurangen och sedan massa lek och bus hela dagen lång. 
Vi tog en lunch tillsammans med Konrads föräldrar Pontus och Anna och de skulle bara luncha oh sedan påbörja sitt barnfria dygn. 
Men de hade så trevligt med barnvakterna, dvs jag och Johan så lunchen blev till timmar och höll på ända till klockan 16. 
Vi fick även sällskap av Jonas och Linnea med barn som också är longstay och timmarna gick. Till slut kom även Kåre och Helena och gjorde oss sällskap och alt var så otroligt trevligt och härligt. 
Vi hade alla så mycket att prata om och timmarna bara flög iväg. 
Vid 20.30 så var det tack och hej för denna gång och då hade vi suttit på samma stol sedan klockan 12. 
Älskar när det blir så här spontant och härligt och detta är så Thailand för mig. 
Alla dessa spontana häng. 
Jag hade till och med inte bytt om efter morgonens träning men det är ingen som bryr sig, här kan man sitta osminkad och ofixad och det viktiga i sammanhanget är lugnet, gemenskapen och allt det kravlösa. 
Barnen hade inhandlat MASSA snacks till kvällen och låg vakna till 00:30 och babblade men då fick Johan vara barnvakt ensam. Jag somnade redan 21 med ett stort leende på läpparna. 🙂
 
Idag söndag så åkte däremot kameran fram så nu har jag lite bilder. 
Som jag skrivit tidigare så är vintern här och det är verkligen kallt, jag saknar värmen massa. 
Började min morgon med att värma mig med filt, långbyxor och kaffe. 
 
 
När Noahs vänner blivit hämtade så tog jag och Johan en ordentlig träningsrunda på 6 km. 
Efter det åkte vi till Bike n Bite för frukost. 
 
 
Vi frös dock så när vi ätit klart så skyndade vi oss hem för att värma oss. 
Bestämde oss för att ta en tur in till festivalen i Ban Phe och jag ville kika efter en kofta eller en tunnare hoodie. 
Påklädda och redo 😉
 
 
Hade dessa grader varit hemma i Sverige så hade vi nog inte frysit så här men vi har verkligen blivit förthaiade nu 😉
De flesta thai här går ju omkring med dunjacka och mössa! Där är vi inte än. 
 
 
Vi beundrade vår julgran som de satt upp här idag på TDV, tänk att det är andra advent nu, snart julafton ju!
 
 
Eftersom vi var inne så tidigt på festivalen så var inte allt öppet men vi kikade i några stånd och jag hittade en tunnare tröja. 
 
 
Väl hemma så tog jag min siesta och sov en timme, älskar att jag infört denna rutin i mitt liv. 
Nu ska jag gå till gymmet och köra lite eftermiddagsträning. 
 
Hoppas ni alla har en bra helg!
Hur ser den ut, njuter ni av vintern i Sverige eller Thailand? 😉
Saknar era kommentarer här så kom igen, gläd mig lite nu ❤
 
#1 - - thessresa.blogg.se:

Vilken härlig helg!! Jag har tagit en väldigt lugn helg. Jobbat några timmar både igår och idag, tagit massage, solat och läst. I morse tände jag andra ljuset och såg på adventskalendern❤️. I morgon blir det en tur in till festivalen efter jobbet, ska kolla hoddie och lite mer. Puss o kram

Svar: Bra att du vilat, är ögat bättre? Hittade en Hoodie idag puuuus
Stina

#2 - - Anna Z:

Njuter inte av vädret, varken i Sverige eller Thailand 😅 Har myst och donat hemma och träffat min nya bästis Rolf 😻
Tänder ljus och njuter av att det snart är jul! 😍
Puss! ❤️

Svar: Är det en ny date? 😂
Stina

#3 - - Anna Z:

Nej, jag är klar med nya dejter för det här året 😓😂

Svar: Trodde du mena Rolf från gymnasiet 🤘🏻😂
Stina

#4 - - Linda :

Njuter är inte ett ord vi hemma i Sverige använder oss av särskilt mycket just nu😄😉 Fast iofs. 6 plusgrader idag så jag svettas nästan! Det är helflummigt som vanligt här hemma. Decemberhimmel, den där märkliga skymningen hela tiden, men mest vår i luften. Knas!
Bra att du hittade en tröja. Den + 27 grader på dagen kanske ändå kan få upp värmen😘
Frukosten såg god ut! Som vanligt. Skulle gärna ta en frulle där igen.
Puss!

Svar: ❤️❤️❤️ ja tänk en Frulle där tillsammans ❤️❤️❤️❤️
Stina

#5 - - Carina:

Så härlig helg ni haft! Det är det som är så härligt med Thailand. Det mesta sker spontant, man träffar vänner och allt är så enkelt. Nu är vi hemma i Sverige och tala om att frysa..... 🥶🥶 Sitter med filt och har tänt massor med ljus 😂🤣 Var lugn värmen kommer snart tillbaka till er ☀️☀️ Här får vi nog fortsätta att frysa 😂😂 Massor med kramar ❤️❤️❤️❤️

Till top