Ao Prao Koh Samet

 
Wow vilken lördag vi fick, en sådan där lördag som är facit för mig!
 
Vi hade tillsammans med familjen Folkesson och familjen Thidé bestämt oss för en lördagsuflykt och att åka till Koh Samet. 
Vi var ju på Ao Prao i vintras och blev förälskade men övriga hade inte varit där än så det blev perfekt att åka dit. 
 
 
Vi ringde Wong och bad honom boka båtarna som hans svåger har, follow me tours och så blev vi upphämtade med en songthaew 09:00 igår morse. 
Båten låg och väntade på oss så det var bara att packa in oss och bege oss mot ön. 
 
 
Så närmade vi oss Ao Prao och det är så fint på den här stranden. 
Älskar att det är kulliga berg och så det här fina vattnet. 
 
 
När man bokar båt så här så har vi tidigare gånger även beställt med mat och dryck men denna gång bestämde vi oss för att äta på restaurang och sedan fylla en sådan här frigolitlåda med is och egenhandlat. Dessa lådor kan du köpa i stort sett överallt och de finns längs med hela Suan sonstranden. 
Under tiden som man är här lägger sig båten en bit ut och väntar tills det är dags fär hemfärd igen 🙂
 
 
Det var inga problem med att hitta en ledig strandplätt, helt folktomt och vattnet är så klart och fint. 
Barnen sprang iväg direkt på upptäcksfärd och vi vuxna parkerade oss i solstolar och så långa dopp på det. 
 
 
Jag låg i länge och snorklade. Sådan mäktig känsla att vara ett med havet och se så många färgglada fiskar, gigantiska musslor som var gula och lila och annat mer ididentiferbart. 
 
 
När barnen var tillbaka från sin upptäcksfärd så låg även de i vattnet i timmar och lekte sååå bra med varandra. Allt var verkligen på tiptopp. 
Så härligt när både vuxna och barn njuter lika mycket. 
 
 
När det blev dags för lunch så promenerade vi iväg till närmaste matställe. 
 
 
Och att sitta och äta lunch med denna vy är ju inte så jobbigt. 
 
 
Och det här blev en lunch som jag sent kommer glömma. 
Vet inte om jag vågar skriva det men igår så var min kropp sååå trött på thaimat. Dagdrömde om ost och något västerländskt och onyttigt. Tanken på tachos fick mig att dreggla...och pizza...
Och så hamnar vi på den här restaurangen och de har vedugn och pizzor och RÖDVIN.
Nä men ni hör ju. Vi tog in en flaska att dela på och dropparna var LJUVLIGA. 
Och jag tog en tonfiskpizza och killarna en med skinka och kolla min pizza. 
Glömmer dig aldrig 😉
 
 
Absolut så är det saftigt och inga thaipriser, det kommer bli kaos i Johans exelark över vår budget men ibland så måste man ju få leva lite extra. 
Överlag så är ju Koh Samet en dyr ö och Ao Prao är ännu dyrare än om man jämför med tex Ao Wai, men jag tycker ändå det blir valuta för pengarna. Men så är jag ju inte heller ekonom 😉
 
Efter denna magiska lunch så badades det i timmar innan det så var dags att åka hemåt vid 16:30. 
 
 
Vi kom till fastlandet i solnedgången och det blev ett perfekt avslut på denna ö-dag. 
Ännu en dag att minnas och jag känner en enorm tacksamhet över att få dela detta med familj och nyfunna vänner ❤
#1 - - Anonym:

Låter underbart! Måste komma med er ut dit någon gång💕 kram / Therese

Svar: Men självklart! Det bokar vi in ❤️
Stina

#2 - - Johan din man:

Haha, hade glömt bort att jag berätta om excelarket 😆
Men det är ju därför vi kompletterar varandra så bra - puss

#3 - - Anna Z:

Vilken härlig dag! 😍 Kommer ju aldrig glömma vår dag på Ao Wai 🙌🏼

När du skrev att det blev en lunch du aldrig skulle glömma hade jag nåt helt annat i tanken 😂😂😂 Tur det inte var nåt negativt!
Puss ❤️

Svar: Den Dan kommer jag inte heller glömma. Du/ni bidrog till världens bästa födelsedag ❤️
Stina

#4 - - Linda:

Nä men alltså wow!!🙌🏼 Jag dör så underbart!!!!! Vilken pangdag. Och riktig tonfisk på pizzan! Ser sjukt gott ut. Mmm smarr smarr.
Kolla med excelkillen när du kan få njuta av denna ö, strand och pizza igen😜😉

Svar: Jaaaa sååå galet Najs!!
Har excelkillen runt lillfingret så blir nog snart igen 😉 får ju lön i juni så det borde va lugnt 😂😘
Stina

Till top