En dag på havet

 
 
"Vilken dag vi har haft", det var nog den meningen som jag hörde mest igår och även sade själv. 
Vilken fantastisk, fantastisk dag!
 
Kolla själva hur den såg ut. 
 
Vi hade bokat en båttur med M/S Sunflower och för oss var det första gången som vi åkte en sådan båt här. 
Vi bokade tillsammans med familjen Folkesson, familjen Thidé och så Therese ❤
Ett toppengäng och vi hade tur som fick båten för oss själva. 
 
Vi lämnade hamnen väldigt förväntansfulla, vuxna som små. 
Himlen var helt klarblå. 
 
 
Första stoppet blev för lite snorkling men då höll jag mig kvar på båten och sedan tuffade vi vidare och la till vid en strand. 
Här låg vi länge men då jag inte har klocka så vet jag inte mer än att det var ljuvligt gött!
Här fixade de även lunch, maten förbokar man och det var inga problem för mig att få fisk istället för kött. 
Då de fiskade från båten så trodde jag ett tag att det skulle bli min lunch 😉 men de hade redan ordnat fisk till mig som smakade sååå gott. 
Det var en hel del fiskare ute igår, såg både sättet att fiska med spö medans man snorklar eller som detta, sitta och fiska från en gummiring. Så härligt och se alla olika lösningar!
 
 
Ljuvligt att bara götta sig så här och så kul att barnen trivs lika bra som oss vuxna. 
 
 
Nu har vi varit här ca en månad och suget efter mat som inte är ris eller räkor är stort för mig. 
När jag hörde att det skulle serveras stekt potatis med lök blev sarongen helt blöt av dreggel. 
När man lever så här och är så långt hemfirån så uppskattar man verkligen det lilla extra. Hemma hade det väl inte varit något särskilt att äta så här men HÄR, wow. 
Jag blev inte besviken, mumsfilibabba!
 
 
Efter att vi ätit hur mycket som helst och badat ännu mera så tuffade vi vidare. 
Underbart att sitta på båten och känna de varma vindarna och lyssna på bra musik. 
Då vi fick önska låtar blev det även allsång, klart man måste skråla lite när de spelas Håkan, schlager, Do ther tum och Petra Marklund 😉
 
 
Så anlände vi till nästa stopp. 
Här var det så häftigt, så mycket fiskar och bra snorkling. 
Här kunde du även simma igenom "grottan" men då det var så mycket sjöborrar där så vågade inte jag det, Noah brukar säga att jag bär på klantighetsförbannelsen så jag väljer mina risker 😉
 
 
Noah älskar ju att bada och hoppa från båten, nu fick han tillåtelse av besättningen att klättra upp på taket och hoppa, men max tre gånger. 
Cooling!
 
 
När vi kände oss nöjda här så tuffade vi vidare och nu var det dags för att se om vi kunde hitta "flygande hundar". 
Jag har alltid varit nyfken på hur de ser ut då jag aldrig sett en sådan och det var ju inte som flygande labradorer utan mer som vildvittror, iaf deras läten.
Detta märkte vi då de inte var så nöjda över de i sällskapet som simmade mot stranden, jag höll mig kvar på båten 😉
 
Syns inte så bra men här hänger de i träden. 
 
 
Det fick bli ett till badstopp innan vi så anlände till hamnen igen. 
 
 
Lite möra efter en heldag på havs kom vi så hem men ack så nöjda. 
När alla dagar är så bra här så tror man inte att det längre går att toppa och så kommer det en sådan här pangdag. 
Fantastiskt glad över vänskap som skapas och allt fint som vi får uppleva 🙏
Minnesbanken är full med goda minnen nu. 
I februari så kommer både familj och vänner och hälsar på och då får det nog allt bli en till båttur. 
Vill ju visa allt som vi upplever här. 
 
Hoppas ni alla har en fin helg, oavsett om det är i ett grått novemberSverige eller här i värmen. 
#1 - - Anonym:

Tack för en underbar dag❤️

Svar: ❤️❤️❤️ älskar dessa minnen vi skapar tillsammans
Stina

#2 - - Anna Z:

Ser verkligen helt fantastiskt ut! 😍❤️

Svar: Väldigt drömmigt ❤️
Stina

#3 - - Marit:

Ååå sunflower den åkte vi på nyårsafton för 2årsen.. så himla mysigt!

Svar: Vad kul! Gillar att den är liten o mysig 🙏🏻
Stina

#4 - - Pernilla :

Vilken dag! Sunflower är i vårt tycke bästa båtturen i området. Lite folk och så otroligt trevligt. Rasmus som fyller år i december brukar önska en tur i födelsedagspresent. Ifjol lyckades vi åka på hans födelsedag, då hade personalen fixat tårta och överraskade med sång! 😍

Svar: Ja det blev verkligen personligt och besättningen var så goa med alla barn. Verkligen en bra tur 🙏🏻 och fina ställen som man fick ta del av
Stina

#5 - - Linda:

Det ser helt otroligt underbart ut på alla sätt och vis!! Vilken pangdag som sagt!😍☀️❤️☀️ Jag tycker ni ska rama in någon av hoppbilderna på Noah. Det om något känns väl som en klockren ”Noah i sitt älskade Thailand”-minne att ha både i huset hemma i Riksten samt på TDV. En dag att minnas länge!

Puss och kram. Och bra att du inte riskerade någon sjöborre-incident. Det hade kunnat sluta hur som helst 😉

Svar: Ja bra idé det ska jag göra.
Typ gratis o framkalla här ju.
Kyss!
Stina

Till top