Fars dag på Kims beach

 
Igår så vaknade vi upp till både söndag och fars dag. 
 
Jag hade hjälpt Noah att förbereda detta redan hemma i Sverige och det betyder att jag hjälpte honom att slå in paketen och förvara dessa. 
Nu tror jag en och annan som ingår i familj och kompiskretsen därhemma sätter kaffet i halsen och utbrister häpet: "Varför bad Noah Stina slå in paketet" då jag mer är känd för att inte kunna slå in paket fint. 
Men men jag tog på mig detta ansvar och köpte till och med inslagspapper för detta. 
Kände mig så nöjd då det redan fanns julpapper på Ica i oktober så jag kunde slå två flugor i en smäll och även slå in julklapparna med dettta papper. 
 
Inga konstigheter så här långt och paketen förvarar jag på ett säkert ställe i min garderob här. 
 
 
 
 
Vad jag inte tänkte på var att märka upp paketen, i vanliga fall kan man ju se  om ett paket är mjukt eller hårt men när jag använder så här mycket papper är det inte lika lätt. 
När jag nu skulle ta fram två paket som var till fars dag så är plötsligt alla paketet likadana. 
Okej, Noahs ena paket kunde jag lista ut att det innehåller chokladen som han köpt då det var fyrkantigt och hårt istället för alla mjuka, men på jakt efter paket nummer två så fick jag öppna samtliga julklappar och till slut så fann jag det jag letade efter och firandet kunde starta.  
Pust. 
 
 
Pappa Johan blev firad med granatäpple till frukost som han älskar och Noahkärlek och så lite gott att mumsa på och lite rosa att klä sig i. 
 
 
När jag och Noah funderade på vad Johan skulle tänkas vilja göra på en dag som denna så tänkte vi att stranden med ett gott sällskap är något som han uppskattar. 
Vi har inte hunnit med Kims beach än så det fick bli strandhäng där med Therese och Ida, ett toppensällskap. 
 
Vi lastade sarengen och köpte en badleksak dagen till ära och så åkte vi mot Kims. 
 
 
Det är en speciell känsla att komma hit och jag tänker alltid på min 40årsfest och alla ni som var med och gjorde den till ett minne för livet. 
Mr Kim blev jätteglad att vi kom och sa "jag har sett på facebook att ni har varit här i två månader och först nu kommer ni till mig".
Haha verkar som om jag och Kim har samma nivå på matten, han lugnade sig när vi sa att vi bara varit här knappt tre veckor 😉
 
Nytt för i år är bland annat gungor och en bar på stranden, titta så fint!
 
 
 
Så mysigt att hänga så här, bad, flams och prat om det mesta. 
 
 
 
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har min kropp varit trött på thaimat denna helg. 
Kände även så igår när det blev dags för lunch och kroppen skrek efter salt så fick bli tunasandvich och pommes. 
 
 
Efter lunchen så fick Johan skjutsa hem Noah då han var hängig efter en heldag på havet i lördags och utslag på det så han behövde vila. 
Jag hängde kvar och när Johan kom tillbaka så tog han och tjejerna massage. Tyvärr funkar inte massagen här för mig då det är på marken och det funkar inte för denna kropp. Ingen fara skedd,  jag låg kvar och lyssnade på havet och snapade Linda och Anna. 
 
 
 
När Johan var klar så åkte vi så hemåt och det blev en söndag på altanen. 
 
Vi började se "Älska mig" när Noah somnat och jag är fast, vilken underbar serie!
 
Även jag har blivit stucken av något och hade blaffor längst hela benet så vid 22 la jag mig och tog en thailändsk allergitablett. 
Vaknade 07:20 återställd så nu är jag redo för denna dag. 
Jag brukar ju alltid vakna tidigt här och när jag kollade min mobil hade Therese messat och skrivit "inget nytt blogginlägg", haha log av det. Det första jag gör när jag vaknar är att läsa hennes blogg och har blivit som en rutin härnere. 
 
Även Noah mår bra idag så vi är redo för att fira Loy Krathong idag. 
Som ni märker är det inte helt bekymmersfritt här i Thailand, ,man kan tröttna på thaimat och man kan få bett, som tur är så är allt detta övergående och idag är jag mer än redo för att mumsa thai igen. 
En till positiv sak är att igår lyckades vi hämta vår tvätt också som var öppet igen så idag ska jag njuta extra mycket av rena kläder. Något som är självklart här hemma men inte alltid här. 
 
Nu blir det snart träning och klockan 11 så har jag och Johan bokat massage. 
Bra start på denna vecka!

#1 - - Pia:

Helt underbart med paketen😂
Verkar som det blev en fantastisk fars dag för Johan. Skönt också att du och Noah blev av med utslagen.

Svar: Ja johan är jättenöjd o det är han värd 😉
Stina

#2 - - Pernilla:

Hurra för tvätten! :-D

Svar: Haha hurra big time!! 🙌🏻🙌🏻
Stina

#3 - - Anonym:

Tack för en härlig dag❤️ Och sa ju att den var bra serien! Man blir fast😀😀Kram Therese

#4 - - Anonym:

Tack för en härlig dag❤️ Och sa ju att den var bra serien! Man blir fast😀😀Kram Therese

Till top