GUUUUUULDFIRANDE

 
"Alltid höjdpunkten på dagen att att gå in och läsa ett nytt inlägg, piggar verkligen upp"
 
-När jag öppnade bloggappen och såg denna kommentar från min Anna Z så blev jag så otroligt glad. 
Jag vet att jag skrivit det tidfigare men jag blir verkligen löjligt glad varje gång någon lämnar avtryck och när man är långt hemifrån så tror jag att det får en ännu större betydelse. 
Jag tycker verkligen det är så kul att skriva om vårt liv här och dela med mig av det som vi upplever. 
 
Lördagen var ju till en början smått tröttsam. Som sagt knappt någon nattsömn och sedan eskalerade festen. 
Det var ju festligt till en början men när alla bröllopsfester gått hem vid 16 (då hade de alltså hållt på och spelat extremt hög musik i 24h) så togs det dit en pickis med en gigantisk ljudanläggning och så fortsatte det. Möblerna i vårt hus skakade av vibrationerna och mitt huvud surrade. 
Har alltid sagt att bristen på sömn är tortyr men insåg nu att även musik kan ha den effekten haha. 
Som tur var så skulle vi på barbeque hos vänner som bor på andra sidan av TDV och det var en fröjd att få komma dit och ha lite tystnad 😉
 
Johan och Noah har ju pimpat vårt hus då det visst vankades en viktig match. 
 
 
Vi hade ju bestämt oss för en grillkväll med två familjer som vi lärt känna här och som också har barn på skolan. 
Männen åkte in till Ban Phe och handlade massa godsaker att slänga på grillen. 
De intog även den självklara platsen med varsin pilsner i näven. 
Vet inte vad Johan gör på denna bild men vi får hoppas att han inte pillar sig i rumpan haha, maten var ju så god 😉
 
 
Vi införskaffade ju en grill förra säsongen så den bar vi över. 
Så mysigt att grilla här i mörkret tycker jag. 
 
 
Barnen fick kycklingklubbor och sedan beställde vi stekt ris och pommes från restaurangen här. 
 
 
Och här är vår buffé, inte de bästa bilderna då det är så svårt att fota inomhus men ni får tro mig när jag säger att det smälte i munnen. Löjligt gott att bryta av thaimaten ibland. 
 
 
En otroligt härlig middagsgemenskap fick vi. 
Vi pratade om att hemma umgås man så sällan över gränser och bjuder sällan över människor som man inte känt länge, men här är allt så självklart. 
Jag älskar det här sättet att lära känna nya människor och att skapa dessa vänskapsband. 
 
Och matchen då? Jo självklart var den på och efter lite sura miner och magont så blev det en STOR GLÄDJE. Helt fantastiskt att få se Noahs glädjefnatt.
Han sprang runt tokglad och ringde alla därhemma för att dela den glädjen. 
 
Detta gjorde helt klart att kvällen fick en extra guldkant och firande.  
GRATTIS DJURGÅRDEN!
 
 
 
Somnade med ett leende och denna natt blev det lugn och ro och nattsömn så nu är jag extra taggad på denna dag. 
Jag och Johan ska strax bege oss ut på vår träningsrunda och ikväll ska jag iväg på tjejkväll. 
Härlig söndag!

#1 - - Pia:

Du gör verkligen min dag med dina ilägg, man blir på bra humör och lite full i skratt, det är härligt att läsa om era upplevelser och du skriver med sån humor. Ja vilken toppendag för Noah och Djurgården.

Svar: Haha taaack jag gör mitt bästa 😍
Stina

#2 - - Linda :

Mmmmmm grillat😋 Slurp! Ser så sjukt gott ut! Önskar jag kunde teleportera mig själv till er NU!😍🥰

Grattis till dif! Visst är jag ändå storsint😉🤗

Svar: Jaaa men boka resa!!
Haha väldigt stort av dig 😂😂❤️
Stina

Till top