Shopping i Ban Phe

 
Godmorgon kära ni!
 
Idag så är det lördag och då kan man ju sova ut lite om man vill men jag vaknade 06 PIGG. 
Men jag gillar det, har nu tänt lite ljus här på altanen och har min egentid, dvs sörpla kaffe, njuta av naturen som vaknar och så blogga 😉
 
 
 
Nu när jag vaknade så hade jag både fått ett jättefint messengermeddelande och snap av min Linda, sådana här saker gör en så extra glad på morgonen ❤
Det som är långt bort och saknas kommer nära i hjärtat. 
 
Vad kul det är när även Johan bloggar tycker jag, alltid lika kul för mig också och gå in och se vad han har hittat på. 
Det är så häftigt det här med att man kan ha varit ihop i så många år och så dyker det ändå upp nya sidor hela tiden. Som det här med att min älskade man har ett motorintresse. Det är helt nytt för mig. Jag har en känsla av att snart så kommer parkeringen här på TDV se ut som om det flyttat hit några hillbillies, dvs Johan med familj och det kommer vara moppar i alla möjliga färger och slag. 
Men det är ju viktigt att kompromissa i ett äktenskap, klart Johan ska unna sig fordon och så unnar jag mig något med fyra ben som säger voff!
😁
 
Gårdagen blev en jättefin fredag. 
Först försökte vi åka och hämta ut vår tvätt, det har varit stängt nu i flera dagar och vi kommer inte åt våran tvätt och alla underkläder är slut. Tur det finns badkläder hihi. 
Vi kikade in genom den låsta dörren och knackade och till slut så kom det en thailländsk granne till tvätteriet och sa att tvätterskan rest bort, maybe back tomollow! 
Haha underbart att inte upplysa om detta när man lämnar in sin tvätt. 
 
Som ni redan läst så har vi beställt nya möbler och lagt ut det gamla till försäljning i de olika facebookgrupper som finns. 
Här stod det tidigare altanmöbler som nu har fått ett nytt hem. 
Längtar så till de nya kommer och då ska jag ha lite invigning på altanen med surr och ngt gott i glasen. 
 
 
Vi, eller rättare sagt frun i huset bestämde även att vi ska införskaffa nytt porslin och ta bort allt det gamla som varit. 
Ni som känner mig vet ju att jag är riktigt svag för fint porslin och allt smakar så mycket bättre med en fin mugg eller tallrik att äta på.
Vinglasen köpte grannen och resten ska vi ge till de som jobbar här på TDV.  
 
 
På krimskrams (ÖB) så hittade jag tallrikar och skålar som det stod Stina på och det är en fröjd att kunna shoppa för en billig peng, inte som att köpa Mon Amie på Cervera precis. 
 
 
Sådant här gör mig så lycklig i själen!
Har även sett urfina vinglas på en annan affär så det får det bli en sväng en annan dag. 
 
 
Fredagsmyset fick bli här på TDV, vi skulle egentligen iväg på middag med några vänner men det blev inställt så vi badade i timmar. 
När jag tittade på alla barn som lekte och badade och hade sååå roligt tillsammans så kände jag en enorm lyckokänsla, vilken gåva att få ge Noah denna upplevelse. 
Vi åt sedan även middag här och det blev en fin kväll, dela livsberättelser och gemenskap. 
Otroligt värdefullt. 
 
Nu klockan 09:00 kommer en Songthaew och hämtar oss och vi ska iväg på lördagsuflykt. 
Mer om det nästa gång vi hörs!
#cliffhanger
 
Ha en jättefin lördag och tack för att du följer oss på vår resa!
#1 - - Pernilla:

Vilket vackert porslin! :-)

Svar: Tack är sååå nöjd!
Stina

#2 - - Anna Z:

Verkligen fint porslin! 😍 Förstår att det blir kul med nya grejer så det blir mer ert eget!

Nu ser jag fram emot att få höra om er lördagsutflykt! Själv ska jag ägna dagen åt VILA!
Puss! ❤️

Svar: Vila på ❤️
Stina

#3 - - Linda :

Åååååh vilket fint Stinaporslin!!!❤️ Det där blir man glad och lycklig av😍
Är också lite förvånad över Johans motorintresse och ska erkänna att jag inte förstår riktigt vad han skriver, men det är bra att man har olika intressen😂 Sjäääälvklart ska du unna dig en 🐶😍

Hoppas ni har en strålande dag! Jag vet ju var ni är och är så avis.
Puss honey!💋💋❤️❤️

Svar: Jaaa visst var det fint ❤️🙏🏻

Idag så ville johan köpa en båt o frågade vad båten kostar som vi åkte med.
Vart ska detta sluta 😂😂❤️❤️
Stina

#4 - - Pia:

Alltid härligt med lite nytt till hemmet, snyggt porslin

Till top