Tuff hiking och Bee Happy


Idag så slog jag upp mina bruna redan 04:30 PIGG. 
Det kan till och med jag tycka är att vara ovanligt morgonpigg. 
Å andra sidan somnade jag nog innan 21 igår när jag och Johan kollade "vår tid är nu".
I mina drömmar så hörde jag Johan kommentera det som hände i serien och tänkte "varför pratar han om discokulor när jag är och badar i havet". 
Sjukt det där hur man kan sova och drömma och ändå höra röster från verkliga livet. 

I alla fall, efter denna tidiga morgon och efter att jag laddat med julknäcke och en resorb så hämtade Henna mig och det blev dags för att hika i bergen igen. 

Idag så blev det tufft. Tuffaste gången hittils. 
Så varmt och hög luftfuktighet och dagen efter att jag tagit min spruta. 
Blev många pauser på vägen upp och kippa efter andan men sen så stod jag i mål, eller låg i mål kanske är en bättre beskrivning. 
#pannben stämmer verkligen in på mig!

(null)

Och sedan den obligatoriska målbilden. 
Tror denna utsikt tillsammans med solnedgångar och min paradrätt på Bee happy kommer vara överrepresenterade här i bloggen. 

(null)

(null)

(null)

När vi gick ner igen såg vi faktiskt en orm. 
Den hade både orange i sig och grönt och det stod GIFTIG på den. 
Det var bara att tänka "är jag en kvinna eller en mus" och sedan pinna på lite extra. Det klart det inte är roligt att springa på olika läskiga djur men ibland blir det så som idag och i lördags när jag och Therese badade i havet 😉
Självklart har jag all respekt för alla risker i Thailand men om jag skulle gå och vara rädd hela tiden så är det bättre att göra en longstay i Norge nästa gång 😉

Ner kom vi denna gång och denna bild får symbolisera en trött men stolt Stina som för ovanlighetens skull sitter i en bil istället för i en Sareng. 

(null)

Vi hade planerat en Bee Happylunch och oj så gott det kändes att komma hit. 
Magen skrek av hunger och energipåfyllning. 
Denna gång så fick det bli tofu och det var gött att bryta av alla räkor. 

(null)

(null)

Apropå räkor så måste jag berätta att jag nu fått mitt thailändska nickname. 
I Thailand så har man ju ett nicknamn istället för sitt riktiga namn. 
Min thailärare berättade att det är för att oftast är thainamn så långa och det är en anledning till att man tar ett nickname. 
Vissa namn de tar är verkligen så vackra!
För några dar sedan så sa thaien här på TDV att nu när du verkligen börjar bli thai så är det dags att ha ett nickname. 
Såg framför mig något vackert med fjärilar eller liknande men jag fick "gong", dvs räka. 
Så nu när thaien här ser mig då så ropar de: Sawadee gong, tjena räkan!
Så nu vet ni att numera föredrar jag att att kallas för räkan istället för Stina 😉

I alla fall, en superhärlig lunch blev det med Henna och många härliga samtalsämnen och skratt. 

När det var dags för hämtning av skolbarn så begav jag mig så hemåt och då hade Johan fixat efterrätt, supersöt mango mums. 

(null)


Therese hade också messat bilder på Noah från skolan- alltid lika fint och se hur han har det. 

(null)

(null)

Nu ligger jag och tar igen mig, behövs verkligen efter idag och Johan är med Noah som börjar på thaiboxning idag. 
Två timmars träning och ska bli jättekul att höra hur det har gått. 

Nu lite vattenpåfyllning, bra varmt idag 😅


#1 - - Anonym:

Så jävla cool är du 🤘🏻🤩

#2 - - Anonym:

Du är grym! En sann inspiratör ❤️/ kram Therese

#3 - - Anonym:

Du är grym! En sann inspiratör ❤️/ kram Therese

Svar: ❤️ tack fina o du min
Stina

#4 - - Linda:

Cooooolt!!! Grymt starkt, heja heja! Vilken skön känsla det måste ha varit efteråt 😃

Väl värd en riktig praktfull dejtdag imogon ❤ Hoppas ni får mys!

#5 - - Linda:

Förresten den där mangon ser så SJUKT god ut! Vattnas i munnen! Mmm älskar mango.

#6 - - Linda:

Hej hej, jag IGEN!
Glömmer ju allt jag ska skriva.

Haha vad full i skratt jag blev ang "Sawadee gong"! 😃😃😃😃😃😃😃 Hihi!
Det är tur du förstår dig på thaien ;-)

Svar: Haha johan säger att jag är precis som thaien, dvs har torr humor 😂😂❤️❤️
Stina

#7 - - Anna Z:

Världsbäst är du räkan!!! ❤️❤️❤️

#8 - - Anonym:

Varför var det extra jobbigt idag? 😉

Till top