Vänskap. Longstay. Livskvalité

 
Torsdagen får defintivit första pris för bästa vardag den här veckan. 
Låt oss kolla på den!
 
Jag och Johan började dagen som vanligt med träning så fort Noah satt sig på skolskjutsen. 
Det ger verkligen en sådan bra start på dagen och jag känner verkligen resultat nu. 
 
Efter det "ut på tur aldrig sur"!
 
Vi började med lite glas-shopping men detta är tydligen en sådan rolig historia och jag har lovat Johan att han ska få skriva om den 😉 så här blir det helt enkelt fortsättning följer. 
 
 
Efter det hämta ut vår tvätt. 
Det här är en sådan grej som är sååå skönt att leja bort, ni vet vardagssysslor hemma med att tvätta, städa osv efter att man är trött efter jobbet. Detta är en sådan grej som är värd varenda Baht att slippa göra och få paus ifrån, samtidigt som du stöttar en thais verksamhet. 
 
Vårt ställe som vi tvättade på sist har tyvärr slagit igen. Jag tror att nu när det poppar upp lite här och var maskiner och du kan tvätta själv konkurrerar det tyvärr ut dessa ställen. 
Denna gång lämnade vi även in en bäddmadrass som behövde tvättas och så en kasse med våra kläder. 
Priset: 100 Baht (cirka 33 svenska kronoor, litet för oss, stort för en annan) och allt kommer tillbaka välstruket, även underkläderna. 
 
 
Och sedan mot Noahs skola men denna gång var det inte Noah som skulle hämtas. 
Vår goda vän Therese skulle ha en halv semesterdag och sluta klockan 11 så vi hade bokat upp en dag tillsammans och hämta upp henne så fort hon slutar. 
 
 
Vår utflyktsplan var inte helt spikad, vi funderade lite på att åka till Mae Phim och äta något smarr men då regnmolnen hängde tunga ville vi inte riskera att köra i regn så vi styrde sarengen mot ett säkert kort: Bee Happy
Therese ville så gärna äta min paradrätt där, yellow curry räkor, jag tar ju alltid extremt starkt men nu beställde vi "mai pet" till Therese, alltså inte starkt. 
Då jag såg Nivrot (ägarens) finurliga leeende så förstod jag att nu kommer han göra även Thereses mat lika stark som min. Thaihumor!
Så fort den kom ut såg jag att såsen mer går åt det röda hållet istället för ljusgul och då vet man att nu kommer det brännas. 
 
 
Jag är galet imponerad över att Therese lyckades få i sig alla sina räkor även om det brände så mycket att hon inte kunde sluta skratta. 
 
 
Nu är hon definitivt en av oss 🙂
 
Efter lunchen la vi oss i solstolarna och badade, vädret sprack upp och vi hade fantastiska timmar på stranden innan det blev dags att bege oss hemåt mot TDV
Jag hade fixat så att Johan även fick vara Thereses taxichaffis denna dag och skjutsa hem henne på kvällen. Lyx med en egen chaufför!
 
 
Väl hemma väntade en väldigt taggad Noah. 
Hela familjen älskar att vara med Therese och när Noah fick veta att hon skulle vara med oss denna dag så sa han att vi skulle öppna vår svenska godispåse och bjuda henne. 
Det är kärlek det. 
 
 
Underbart altanhäng, så underbart när alla har så roligt med varandra, oavsett om man är barn, vuxen, kille, tjej osv. 
Vi gjorde upp roliga planer och när kvällen kom fick vi sällskap av Jesper, Irene och deras barn och vi åt alla middag här på TDV. 
 
Somnade med ett leende som så många andra kvällar här och känner en sådan tacksamhet hela tiden. 
 
Den här fredagen så är jag solo nu fram till lunch och jag har varit och tränat 45 minuter i gymmet.
 
Det är verkligen skönt om jag får skriva så att höstloven i Sverige är slut och att det nu är rätt så folktomt här igen. Var helt själv i gymmet och det passar mig ypperligt.  
Vi får se vad denna fredag bjuder på, så skönt med planlös dag och man tar allt som det kommer. 
 
Glömde förresten visa igår att jag pyntat min hylla som jag tog med från Sverige. 
Köpte en blomma på butiken där jag är stammis som jag hoppas ska växa till sig. 
Min Mariemekkokaffeburk tog jag med mig hemifrån, lite porslin från Thailand och så min Håkan Hellströmtavla som jag fick av min kollega Ylva. 
Det känns väldigt hemma. Sverige, Finland och Thailand i en fin mix. 
 
 
 
Ha en underbar helg, vad gör just DU i helgen?
Så roligt och höra lite om just er som klickar in här 



#1 - - Pernilla:

Haha, inte så mkt yellow över den 😂 Här förbereder vi för fullt för avresa och 4 månader i paradiset! Behövs något så hojta till 👍 Om en vecka lämnar vi hemmet för en julweekend med familjen,julbord och julmarknad i Skultuna skall hinnas med innan vi åker 🎅

Svar: Bra du påminde. Är så dagvill, nu är ni ju jättesnart här! Måste kännas underbart men vet ju hur mkt fix det är innan samt att lyckas packa det nödvändiga. Jag skriver till dig på Messenger under helgen, uppskattar massa att du erbjuder 🙏🏻😍
Stina

#2 - - Linda:

Jag vill läsa glas-handlar-historien NU! :-)

Stackars Therese, hihi. Men strongt jobbat verkligen! Jag hade aldrig pallat. Eller min mage hade nog inte pallat... ;-) Men kul med nya erfarenheter! Hon kanske snart bli en pet pet pet pet pet pet-tjej hon med!

Puss och kram!

#3 - - Emma:

Vilken underbar dag ni haft ❤️
Sjukt imponerad av Therese, att hon klarade äta Pet Pet Pet 😂
Så fint ni fått det..
Ha en härlig helg

Till top