Tachofredag i Ban Phe

 
Jag är ju en person som älskar allt som har med tachos att göra och hade till och med tachopaj på vårt bröllop som huvudrätt. 
Jag skulle nog kunna äta tachos flera gånger i veckan. 
När vi åkte till Thailand så tog vi med oss tachokryddor med tanken att kunna laga tachos ibland. 
Jag äter ju inte kött och just quornfärs eller liknande har jag inte hittat i butikerna här. 
Tidigare i vintras var vi ju bortbjudna på middag och då serverades sojafärs så nu äntligen fick jag veta att det finns, var och hur man tillagar det. 
Man behöver nämligen blötlägga det först. 
 
ÄNTLIGEN DAGS FÖR FÖRSTA TACHOFREDAGEN!
 
 
Vi bjöd över Camilla med barnen då brorsan är i Bangkok över helgen, och så vår kompis Jonas. 
Faktiskt riktigt mysigt att laga mat hemma, jag stod för min berömda mangosalsa med MASSA chili i. 
Helt annat att fixa den här, mangon var så färsk och saftig så att det blev massa saft i men det blev ju bara godare. 
 
 
Detta blev den sista bilden jag tog, inte en enda på sällskapet men hade fullt upp med att njuta. 
 
 
Dock så är det väldigt tydligt att magen inte är van, jag kunde ens inte äta upp portion två (hemma klämmer jag lätt fem portioner) och blev tokmätt. 
Är ju inte van vid bröd och alla mixer. 
Idag så ser det ut som om Noah strax ska få ett syskon hehe men lätt värt alla goda smaker!
 
Hoppas ni har haft en fin fredag och bra start på helgen oavsett tachos eller inte. 
 
Tachohej!

#1 - - thessresa.blogg.se:

Hmm nu missade vi ngt😂 tur vi har tiden framför oss♥️

#2 - - thessresa.blogg.se:

Hmm nu missade vi ngt😂 tur vi har tiden framför oss♥️

Svar: Har tachokrydda kvar så blir fler gånger däremot ärret utsökta vinet slut 😉
Stina

#3 - - Linda :

Haha! Vi (jag, Monica och alla barn) åt också tacos igår, fredag. Mumma! 😋
Tror kanske Monica älskar det lika mycket som du.
Bra att du hittade soyafärs👍🏼

Svar: Haha undrar om det var samma wow-känsla för er 🥰
Stina

Till top