Tempelbesök

Hej!
 
Nu är jag verkligen tillbaka i mina tidiga morgonrutiner, nu är klockan 05, det är becksvart men tokvarmt ute och jag sitter ute på altanen, tänt lite ljus och njuter av min stund. 
Underbart!
Lyssnar på alla ljud, det är allt från ödlor till fåglar som sjunger sin morgonsång. 
Och apropå djur, vi har ju en ödla modell större än små geckos som bor hos oss, ser den ofta vid soffan.
Noah lyckades fånga vårt husdjur häromdagen på bild.
 
 
Igår så hittade vi ett fågelbo precis vid köksfönstret. 
Så fint! Jag vet att detta lockar till sig ormar men vi låter det vara kvar, får ha köksfönstret stängt. Ska bli jättekul och se om det snart bor en fågelfamilj här. 
 
 
Ja vi har mycket att glädjas åt här 🙂
 
Nu över till gårdagen. 
Jag och Johan hade sytt ihop en liten utflykt som vi tog med familjen på. 
I höstas var vi ju och kikade på lite olika tempel så tänkte att vi åker och visar dessa. 
 
 
Började först med att åka dit där det var massa vattenbufflar i höstas. 
Nu lyste de med sin frånvaro, de tror kanske de är kossor och sitter i karantän och har fått ko-rona. 
 
Konstpaus för skratt. 
 
 
Det var betydligt mindre vatten nu så det förklarar saken. 😉
 
Första tempelstoppet blev det här maffiga som ligger högt upp på en kulle. 
Det byggs fortfarande men kolla vad häftigt och vilken utsikt. 
 
 
Vi for vidare till nästa tempel. 
Det är så otroligt imponerande med alla detaljer och utsmyckningar. 
 
 
Efter detta kurrade magarna ordentligt så vi åkte vidare för lunchstopp. 
Det fick bli lunch hos Janya, hon har restaurangen precis mittemot Novotel. 
Så god mat och rekommenderar det verkligen och alltid mysigt att äta hos de thai som vi känt nu i många år. 
Min mat blev precis så stark som jag önskade, pluspoäng bara det. 
 
 
När vi kom hem var vi ordentligt möra, det är väldigt varmt nu och hög luftfuktighet så jag märker att man snabbare blir trött när man inte fyller på med vätskersättning. 
Jag la mig och sov en snabbis och vaknade upp en kvart senare som en ny människa lagom tills Noah kom från skolan. 
 
Vi åkte över till TDV1 då vi var hembjudna till familjen Ählenmark på lite poolhäng och middag. 
De äger ju också hus här fast på ettan och det är alltid extra kul att se hur andra inrett husen och bor. 
Otroligt fint hus och nu längtar jag tills jag också får upp mina vietnamesiska lyktor. 
Så mysigt att ses så här, och lära känna varandra lite mer. Lindha driver ju resamedfamiljen.se och det är alltid extra kul att hänga med andra som brinner för Thailand och älskar livet här. 
Snacka om gemensam nämnare!
 
Barnen lekte superbra, badade massa och de hade köpt superroliga mikrofoner som man kopplar till mobilen och som man kan sjunga karaoke i så gissa vad denna familj nu ska införskaffa. 
Maten hämtade männen från Two Dow och fick då även låna Jeks gitarr så efter middagen satte vi oss vid poolen och Martin spelade och sjöng för oss med hjälp av Johans stämma 😉
Otroligt mysigt, det blev blandade låtar, allt från Winnerbäck till Taizesånger. Då kändes det extra i mitt hjärta ska ni veta. 
Vi hade kunnat sitta kvar i timmar men barnen behövde ju komma i säng i hyffsad tid då det är skola men jag hoppas verkligen vi får till en kväll snart allihopa innan det är dags för hemfärd. 
 
 
Somnade lycklig och vaknade lycklig. 
Är så taggad för denna dag, först träning och sedan ska jag möta upp min thailärare klockan 10 och sedan ska jag och Johan iväg på äventyr ett dygn. 
Mer om det sen såklart!
 
 
 
 
 
 
#1 - - thessresa.blogg.se:

Vilken toppentisdag!! Killarna tyckte väl det var spännande med templet? Ha det bäst nu när ni far iväg. Phss kram

Svar: Jättespännande 🙏🏻 tack finis puuuuussss
Stina

#2 - - Linda :

Älskar också utsmyckningarna på templen! Det är så maffigt och imponerande. Underbar utsikt där också från det ena. Wow🤩

Superfina lyktor vid TDV1-familjens hus. Passade riktigt bra. Har du också köpt såna?

Nu blir man ju nyfiken på ert kommande dygn😉 Have fun!

Puss!

Svar: Yes köpte i Vietnam 🙌🏻 utförlig rapport kommer 😉😘
Stina

#3 - - Pia:

Vilka fantastiska tempel ni besöker och så roligt för killarna att få uppleva det.

Svar: Yes tar guideuppdraget på stort allvar 😄
Stina

Till top