Hemma på vår gata

Godmorgon tisdag. 

Här är det sjukstuga då Noah är sjuk så gårdagen blev en hemmadag dagen lång och har inget spännande att berätta. 
Gissar denna dag kommer gå i samma anda. 
Jag var uppe tidigt och drack mitt kaffe i lugn och ro. 
Eftersom killarna ändå sover så passade jag på att ta en liten morgonpromenad ner till vår strand, longbeach. 

Häng med vettja!

Dags att öppna dörren och bege sig ut. 
Vår utgång mot gatan med moppen alltid nära till hands. 

(null)

Promenerade ner för vår gata…

(null)

Och passerar alla jättekåkar…

(null)

Älskar "solfjäderpalmer, så mäktiga i all sin prakt…

(null)

Här är första avfarten ner till havet…

(null)

Men idag så valde jag att gå några meter längre…

(null)

Överallt fina blomsterhäckar…

(null)

Nästa avfart ner mot havet och här svängde jag ner…

(null)

(null)

Som sagt, älskar blommor…

(null)

Framme…

(null)

Här är min ljugarbänk. Eller kanske ljugarstock?…

(null)

Slog mig ner här. 
Blickade både till höger och vänster på stranden…

(null)

(null)

Såg morgonpigga människor ta sin promenad och thailändska fiskare…

(null)

Så otroligt rofyllt att sitta här…

(null)

Mulet men varmt väder. 
Trots det ser man Phi Phi island rakt över..

(null)

Hejdå stocken för denna gång. Här har jag suttit så många gånger och samlat tankarna…
Tur den har tystnadsplikt.

(null)

Dags att bege sig hemåt…

(null)

Samma väg tillbaka…

(null)

Hej lilla huset…

(null)

Känner ni nu igen er?

(null)

(null)

Jag har djurvänner vart jag än går så blev välkomnad av dessa två 

(null)

Dags att öppna dörren till vårt krypin..

(null)

Tack för att ni följde med mig på morgonens lilla tur. 
Önskar er alla en fin dag! 
#1 - - Thessresaa :

Tack för promenaden! Vilket mysigt kvarter ni bor i, precis min stil. Ha en skön dag o hoppas Noah kryar på sig fort.
Stor kram

Svar: Detsamma fina du! ❤️
Stina

#2 - - Susanne:

Hej,
Vilken härlig morgonpromenad. Den morgonpromenaden skulle man vilja gå varje morgon. Vilket otroligt fint område ni bor i med så mycket fina växter efter gatan.
Hoppas sonen kryar på sig snart.
Ha en fin dag du med!


Svar: Ja det är verkligen så fint. Det sätter verkligen ribban att starta dagen så här 🙏🏻❤️
Stina

Till top