Tema lyx och enkelt

Åh heeej, 
Nu tror jag att bloggen ska fungera igen. 
Var några ninjor som verkar ha tagit över hela portalen. 
Jag trodde verkligen det skulle innebära slutet för skrivandet här vilket kändes både vemodigt och jättetråkigt. 
Jag älskar ju att dokumentera och skriva om vårt något annorlunda liv. 
Är också ett sådant härligt minne att ha själv. 
Men nu så, nu tror jag allt ska fungera igen. 
Desto roligare kommer det nu bli för mig att blogga så håll gärna utkik på alla inlägg genom att scrolla ner ☺️

Johan har fyllt år och jag funderade på vad jag ska ge honom i födelsedagspresent. 
Jag ville verkligen ge något personligt och något som symboliserar oss. 
Jag vet att han älskar upplevelser så det fick bli en heldag med mig. 
Vilken present va haha. 
Han fick ett kort på själva födelsedagen att presenten kommer levereras kommande torsdag och att han ska vara startklar 08:30. 
Under veckan så fick han ytterligare en ledtråd: tema lyx och enkelt. 

Jag älskar att fira födelsedagar, inte bara min utan att skämma bort nära och kära med något extra. 

Igår så var det så äntligen dags att få fira Johan och han visste ingenting om dagens upplägg. 
Nu ska ni få vara med på hela dagen. 

Vi började med att åka till Layana som är ett superfint ställe här på Lanta. 
Här har vi aldrig varit men vi har hört talas om de fina frukostar som de serverar här, 

(null)

Jag hade bokat in oss på lyxfrukost med bubblor till, därav tema lyx. 
Vi fick ett bord precis på stranden. 
Helt ljuvligt. 

(null)

Sedan var det bara att börja plocka från frukosten och det fanns ett stort utbud. 
Vi åt i timmar. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Otroligt mysigt att blicka ut över havet och se allt sakta men säkert vakna till liv. 

(null)

(null)

(null)

Så fina detaljer överallt. 

(null)

(null)

(null)

Och urtrevlig personal. 
De frågade om vi ville att de knäpper ett kort på oss så vi radade upp oss på stranden. 
Jag med en fläck på linnet men så är det att vara glupsk. 

(null)

Och varför Johan plötsligt skulle hålla mig på magen det har jag ingen aning om. 

(null)

Tack för en härlig frukoststund Johan ❤️

(null)

Övermätta så tog vi en promenad på själva resorten innan nästa händelse väntade. 

(null)

(null)

Här tog jag ingen bild men jag hade bokat in oss på en två timmars behandling på Dreamy spa. 
En timmes massage och en timmes ansiktsbehandling. 
Duobehandling så vi låg på två bäddar bredvid varandra. 
Helt underbart och en otroligt skön vila att ligga blickstilla i hela två timmar. 

Lätt möra så åkte vi och tog lite mellis nere i Saladan. 

(null)

För att sedan åka hem och bada i poolen. 
Då sa jag till Johan att än så är det många timmar kvar på hans present och 16:45 så måste han vara helt klar men ligga i sovrummet och vänta då jag ska laga en överraskningsmiddag. 
Det var ett lur för jag hade bjudit över Carro och Bendik som en överraskning. 
Så fick så Johan komma ut och blev jätteöverraskad, jag hade dukat upp lite dryck och tilltugg på altanen och så två personer med extra glatt humör redo att få fira Johan. 

(null)

(null)

(null)

(null)

En jättetrevlig stund innan det så var dags att bege oss upp på gatan och sista delen i min present. 
Middag på Mays som är en restaurang som Johan älskar. 
Här kommer tema enkel in för det är en sådan charmig thairestaurang som verkligen är allt som Thailand är. 
Drivs av en urgullig thaifamilj. 
En riktigt härlig kväll och vi åt av deras barbeque. 
En fullträff.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag hann även med att en stor groda hoppade upp i mitt hår och började kravla. 
Livet i Thailand 😉

Jag själv är supernöjd över denna dag och Johan blev bortskämd hela dagen lång vilket han förtjänar. 
En fin dag att minnas. 

Glöm inte att lämna en kommentar eller trycka på ❤️, så mycket roligare att dela med sig då 🙏🏻
#1 - - Anonym:

En helt fantastisk dag, tack älskling 💖

#2 - - Pia:

Den perfekta presenten, upplevelser, minnen som man har med sig i livet, 🥰

Till top