Touchdown Ban Phe

Heeeeej

Har ni en fin helg? 
Jag kunde inte ha det bättre känner jag. 
Den här helgen har verkligen innehållit en massa trevligheter vilket är skönt när det är jobbigt med avsked. 
I veckan så har två personer som kommit mig nära åkt hemåt. 
Först Carro som jag umgåtts med mycket och nu åker ju som sagt Amelia. 
Så då passar jag på att fly fältet. 🙃
Hihi nej nu har vi tagit ett välförtjänt påsklov. 
Skolan är stängd när det är Songkran (thailändska nyårsafton) och påsken nalkas så vi tog tre dagar ledigt så att Noah får påsklov. 

Imorse packade vi ihop huset som vi hyrt på Lanta och begav oss mot flygplatsen i Krabi. 
Tog en taxi dit och det går alltid smidigt. 
Vi var ute i riktigt god tid då vi tänkte att det kommer vara mycket folk i och med songkran men icke. 
Aldrig varit så folktomt haha. 
Flygresan gick bra och väl i Bangkok så hämtade vi ut hyrbilen som vi hyrt. 
Den här gången kommer vi nämligen ha en bil då Johan har lite viktiga åtaganden att göra med mycket åkande så det blir perfekt. 
Vår familj älskar att bila och det har vi gjort mycket, bilat genom Europa, USA och Kanada. 
Johan kör superbra så vi känner oss trygga. 

Mot Ban Phe!

(null)

(null)

(null)

Det är verkligen en speciell känsla att bila. 
Vi sa det i bilen att SEMESTERKÄNSLAN infinner sig direkt. 
Det liksom pirrar i hela kroppen! 

(null)

Första och enda stoppet efter Noahs önskemål. 

(null)

Så närmade vi oss Ban Phe. 
Alltid så mysigt när de bekanta skyltarna kommer. 

(null)

Går verkligen både smidigt och snabbt vägen Bangkok-Ban Phe. 
Så svängde vi så in på VÅR väg till huset. 

(null)

(null)

Då går det ALLTID en speciell känsla genom kroppen. 
Vi känner verkligen nu är vi hemma. 
Hemma hemma. 

(null)

Hej huset. 

(null)

(null)

Vi packade upp och bara insöp allt och sen blev det direkt ner till Dow och Jek. 
Alltid samma rutin. 
Dow och Jek drev ju tidigare vår restaurang som vi har härinne på TDV3. 
Genom åren har vi blivit så goda vänner. 
Sedan kom den ökända pandemin och de har liksom så många andra kämpat så hårt. Restaurangen hos oss är stängd. 
Nu har de istället utvecklat sin restaurang i sitt hus och nischat sig till thaien med rätter för 20 baht. 
En jättemysig restaurang. 

(null)

En jättefin kväll som oväntad blev lite extra festlig och vi fick sällskap av husgrannar. 
SUPERTREVLIGT!

Och som alltid många kramar med min vän Prao. 

(null)

(null)

Väl hemma satt jag ute i den varma kvällen och bara njöt. 

(null)

Jag älskar att vara här i vårt hus. 
Det är verkligen vårt happy place. 
Här har vi gått igenom de mest lyckliga stunderna i vårt liv. 
Så mycket stora händelser och erfarenheter som format oss. 
Här har vi skrattat, varit passionerade, köpt hus, förverkligat livsdrömmar, fått vänner för livet, nära och kära har varit här och hälsat på, ja listan går att göra lång. 

Nu har jag min favoritstund, morgonkaffet i min mugg som jag tog med på vår första longstay för att ha något som andas hemifrån. 
Den fick vara kvar och har verkligen blivit min favoritmugg mer än någonsin. 

(null)

Ha en fin söndag! 


#1 - - Thessresaa :

Vilket känslomässigt inlägg, mina tårar flödar. Jag känner verkligen känslan när ni rullar in o Ban Phe och när ni ser ert hus. Jag delar verkligen er känsla för detta ställe. O så underbart med er fina vänskap med Dow o Jak .
Vad imponerande jag blir av Johan som kör bil!!! Skulle jag aldrig våga i den trafiken. Smidigt förstår jag.
Ja du alla dessa avsked är hemska, man går liksom sönder lite.
Ja det nu så underbart och hälsa till alla ❤️❤️. Puss o kram

Svar: Ja Johan är faktiskt stencool när han kör. Jag vet du delar vår känsla och när jag är här tänker jag alltid lite extra på dig. Du är ju en superstor del av åren här i Ban Phe och vi har delat så mkt glädje men även när livet inte blev som planerat. Jag längtar tills den dag vi sitter här på Suan son och skålar med varsin Chang. Love you 😘
allenheim.blogg.se

#2 - - Thessresaa :

Längtar oxå till den dagen, när vi är tillsammans på Sua son och lever livet!! Ni är ju verkligen Ban Phe för mig. Svårt att föreställa mig hur det skulle vara utan er? Love you

Till top