Dag två Ban Phe

Heeeeej!

Wow tack tack tack för alla fina kommentarer och positiv respons!

Så kul att ni är så många som vill följa oss på vår resa. 
Det blir så mycket roligare att lägga ner tid och skriva då 🙏🏻.

Ännu en härlig dag har passerat här i Ban Phe. 
Vi vaknade upp till en strålande dag. 

(null)

Det är varmt men ändå upplever jag det som en helt annan typ av värme än den tryckande värme som kan bli i Sverige. 
Sedan finns det ju massa härliga drycker att svalka sig med. 
Denna är helt klart en favvo. 

(null)

Efter poolbad så började magarna kurra och det blev dags för lunch. 
Noah fick välja ställe så vi styrde sarengen efter hans önskemål. 

(null)

(null)

Det blev Beach bar. 
Vi brukar inte vara här så ofta men det är verkligen fint och mysigt och maten var verkligen jättebra. 
Väldigt starkt, jag tål visst ingenting, detta måste jag snabbt träna upp mig på ☺️

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Mätta och belåtna tog vi oss en tur in till Ban Phe för att hälsa på Göran på Olearys innan det fick bli vätskepåfyllning och sedan massa bad här hemma. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Sådan härlig kvalitetstid! 
Alla tre supernöjda och glada. 

Middag fick bli i solnedgången på Bee Happy. 
Eller, vi tänkte det skulle vara en sån där härlig solnedgång som det brukar vara när man kan sitta och se solen gå ner och hela himlen färgas. 
Men som Nivrot (ägaren av Bee Happy) förklarade. Vid den här tiden på året snurrar mitt hus annorlunda runt jorden ☺️

Mysigt blev det oavsett, middag på stranden är oslagbart. 
Blev även så glad över att det kom in en stor barnfamilj, tänker alltid på vilken skillnad det gör för restaurangen. 
Vi har ju aldrig varit i Thailand så här års, åker alltid tidigast okt men måste säga vi älskar denna tid. 
Havet är superfint, vädret är hittills bra och det är en charm att vara här "ensam". 

(null)

(null)

(null)

Blev sedan en kväll hos Dow och Jek innan vi avslutade kvällen på altanen. 
Det här är verkligen vårt Happy place. 
Så mycket fina minnen vi har från våra år här i huset. 

(null)

(null)

Nu ny dag och jag sitter och dricker mitt morgonkaffe. 
Noah missade hela kvällen igår pga jetlag men har nu vaknat efter 12 timmars sömn och är piggare än någonsin 😅 så alldeles strax blir det poolen innan vi ska göra en utflykt. 
Mer om det i nästa inlägg. 

Tack igen för att ni trycker på ❤️ och alla härliga kommentarer. 
Vi hörs snart igen! 
#1 - - Anonym:

Ni är underbara!! Puss o kram o nyp i stjärten från er bästa granne Anna 😁❤️🥳

Svar: Haha visste det är du innan jag läste avsändaren ❤️
allenheim.blogg.se

#2 - - Jennie:

Så härligt att få följa ert äventyr i paradiset.

Svar: Tack för att du följer 🙏🏻
allenheim.blogg.se

#3 - - Anna Z:

Älskar att läsa om ert liv i Thailand! 😍 Och jag vet ju hur gott det gör dig! ❤️ Puss

Svar: Vad härligt 😍
allenheim.blogg.se

Till top