Koh Lanta levererar!

Johan gästbloggar!
 
Då var vi  tillbaka på Koh Lanta. Ibland tycker jag det är kul med datum, vi lämnade Thailand den 22 maj och vi landade i Thailand den 22 augusti, det blev exakt 3 månader i Sverige, 2 månader för mycket om du frågar mig, men det är det ju ingen som gör 😆 Vi flög ner från Bangkok, lika smidigt som alltid, lite för mycket packning som alltid.......behövde inte visa några papper alls förutom biljetterna förstås. 😊
 
Denna säsong har jag lovat att bli betydligt bättre på att använda hjälm och därmed tog jag det säkra före det osäkra och passade på att flyga säkert och promota DIF lite på vägen 😍
Vet inte säkert om munskydd var ett krav eller inte men eftersom alla andra hade det på sig så var det självklart för oss också. Ibland får man helt enkelt göra som alla andra. 
 
Väl framme på ön har det handlat väldigt mycket om att åka förbi och hälsa på så många som möjligt av våra vänner från sist. Och precis som i Ban Phe är alla enormt glada att se oss. De frågar om hur det gått för Stina med handen, alla har tydligen sett på Facebook att hon legat på sjukhus. De undrar hur länge vi ska vara här, de frågar om hur det var i Sverige på sommaren och de frågar framförallt om vi tror att det kommer bli fler turister denna säsong. Det har ju varit enormt tufft för så himla många och jag svarar alltid ärligt och säger att "jag hoppas verkligen det". 
 
Eftersom vi blir här ett tag nu så håller vi på att fixa med boendet, först fick jag plocka ner datorn då vi hade lite strul med att få igång Windows, tror det kan ha varit flygplatsen som skämtat lite med oss, resväskan hade nämligen en lapp där det stod att väskan öppnats och kontrollerats 😉
Det visade sig att sladden till hårddisken var urkopplad, stort tack till Mats, en gammal kollega från IT-tiden som tipsade om detta när jag var på väg att kasta datorn i poolen 😤
 
Nästa utmaning blev att hitta en ny wifiplugg som jag kallar det, den vi hade med från Sverige lämnade jag såklart i USB-porten vilket resulterat i en trasig "plugg"..........Men som tur är gick det väldigt bra att beställa en ny hos Kodak i Saladan typ, 100 bath extra för leverans inom 24 timmar från Krabi town, Lazada släng dig i väggen säger jag bara 😬
 
Viktigt för oss är ju verkligen att Noah ska ha det så bra som möjligt när vi är här och en stor del av hans liv just nu är att kunna spela och hålla kontakten med sina gamingkompisar runt om i världen, men eftersom vi har tidsskillnad så kan det även vara bra med lite tv då och då, så nu blev det äntligen:
kanske kan det även ge oss lite mysiga filmkvällar när vi väl går in i lite mer vardagsliv 😗
 
Annars har det hunnit bli en hel del mat förstås, här kommer några väl utvalda rätter som jag inte kan motstå att dela med mig av:
Sagolikt gott hos våra vänner på Mays Kitchen, idag blev det även grillat där: 
lite tidigare tog vi "moppen" ner på stranden för ett eftermiddagsdopp:
hade som ni ser shoppat lite först 😀 Breakfast for champions på the garden:
och från coffee club bredvid Svenska Mäklarhusets kontor, där jag skulle försöka se lite seriös ut men såg mest ut som jag ätit upp halva cafeet, tack kameran för + 20 kg  😂 
Avslutar med lite bilder från en magisk kväll tillsammans: 
 Hoppas ni följer med oss på vår resa genom bloggen och våra andra social medier, jag har redan förstått att vi lyckats inspirera fler familjer till att göra som oss vilket skänker mig både värme och extra glädje. 
 
Ta hand om er där ute i världen! 💖
#1 - - Pia:

Bra där med hjälmen 😍fint, roligt och informativt skrivet. Härliga bilder, kommer absolut att följa allt ni förmedlar. Kram

#2 - - Hannah:

Härligt inlägg! Och rolig bild på caféet 😆 hälsa. Kram

#3 - - Anonym:

Underbar bild på kontoret Johan!! 🫶🏻😅
Säger som en kille sa till Martin på Koh Samui en gång! ”Det är gött att se att folk kan unna och götta sig” 😅 sen klappade han Martin på magen!! 😂🤣 som jag njöt den stunden!
Krm på er mina godingar!! // Anna ”fåraherden”

#4 - - Anonym:

Underbar bild på kontoret Johan!! 🫶🏻😅
Säger som en kille sa till Martin på Koh Samui en gång! ”Det är gött att se att folk kan unna och götta sig” 😅 sen klappade han Martin på magen!! 😂🤣 som jag njöt den stunden!
Krm på er mina godingar!! // Anna ”fåraherden”

Till top