Glöggmingel

Heeeeeej

Ännu en dag har passerat här i Thailand. 
Jag tänkte att jag skulle dokumentera hela dagen men kom igång med det lagom efter morgonkaffet. 

Är det något som jag är urusel på att unna mig trots att det är så lättillgängligt så är det att ha fina naglar. 
Jag tycker det är så otroligt tråkigt!
Om sanningen ska fram så har jag inte varit och gjort mina fötter en endaste gång sedan vi kom till Thailand i augusti. 
Men nu känner jag själv att jag skäms lite när jag ser mina otroligt vanskötta fötter. 
Och till julen vill jag ju ändå vara lite fin ☺️
Så jag åkte till närmaste ställe för att fixa lite fina tånaglar. 

(null)

(null)

Det skulle ta ca 30 min och jag hade mentalt förberett mig på 30 långa minuter då jag tycker det är så otroligt segt att sitta still så länge. 
Men vet ni. 
Plötsligt händer det oväntade. 
Jag blev kvar ca 1,30 min och detta blev ett sådant möte som jag kommer leva länge på. 
Vi pratade om ALLT. 
Så mycket skratt, djupa ämnen och när jag gick härifrån så kände jag verkligen att vilket avtryck denna kvinna gjorde på mig. 

(null)

Sörplade länge på thét för att få vara kvar ännu längre och fortsätta prata. 
Ibland klickar man verkligen på djupet och jag lär mig verkligen så mycket när jag träffar människor och tar del av deras livshistoria. 

(null)

Efter detta fina möte som även resulterade i fina naglar så fick det bli en enkel lunch. 
Stekt ris- mums. 

(null)

Och sedan grejade jag hemma och packade. 
Här bor vi nu. 

(null)

Vi åker ju snart till Ban Phe och då hyr vi ju inte detta hus så behöver omfördela alla saker och se vad vi tar med oss upp. 
Jag trivs verkligen häruppe. 
Så mysigt kvarter. 

(null)

Ikväll så vankades det glöggmingel hemma hos min vän Johanna med familj. 
De bor bara några hus bort från oss. 
Mötte upp Hanna och Anna och promenerade upp tillsammans. 

(null)

Köpte med oss en liten julstjärna som present. 
Fina Hanna utanför vårt hus ❤️

(null)

Och sedan så blev det ett urtrevligt glöggmingel och julkänslorna infann sig. 
Så mysigt!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Så mysig dag, ännu en fin dag att lägga på minnesbanken ❤️
Till top