Trädgårdsarbete i december

Heeeej

Här har det verkligen varit en lugn dag. 
Snacka om återhämtningsdag. 
Det blir ju väldigt sociala dagar vilket såklart är superkul och då blir sådana här mellandagar extra sköna. 

Johan var iväg under hela förmiddagen och jobbade i Mae Phim och jag passade då på att städa undan julen. 
Inte så mycket att städa undan utan det blev bara att klä av granen igen ☺️

(null)

Nu står granen i rabatten igen och jag hoppas verkligen vi får plocka fram den lagom till nästa jul igen. 

Och apropå jul- hämtade tvätten och vi tvättar alltid på tvätteriet mittemot Three tree. 
Så gullig thailändsk kvinna och vi har alltid varit nöjda. 
Denna påse kostade 50 baht. 

(null)

Och nu så ville hon även ge en liten julgåva. 
Så otroligt gulligt, en nyckelring. 
En liten gest som kändes så genuin. 

(null)

När Johan jobbat klart så åt vi en sen lunch på Wangborn. 
Det finns två ställen som jag aldrig blivit besviken på och som alltid håller måttet och det är Wangborn och Bee happy tycker jag. 
Alltid god mat och bra service. 
Åt som alltid min starka tonfisksallad och när vi vill ha det lilla extra så tar vi även vitlöksbröd. 
Dessa är de bästa!

(null)

(null)

(null)

Blev sedan en tur in till Ban Phe då jag ville köpa blommor. 
Mitt vanliga ställe var idag stängt…

(null)

Så då fick det bli stället mittemot. 
Så härligt att kika blomsterutbudet!

(null)

Två blommor blev det idag och när vi kom
hem så fixade vi lite trädgårdsarbete. 

(null)

(null)

(null)

Blommar så fint i rabatten nu. 

(null)

(null)

Tog det sedan lugnt hemma, ringde pappa hemma i Sverige. Slappade. 
Och sedan kröp rastlösheten på så då fick det bli en tur på moppen. 
Körde vårt sedvanliga varv här i Ban Phe. 

(null)

(null)

Och sedan blev det en middag här hemma i soffan. 

(null)

En riktigt skön dag. 
Nu ligger jag på soffan, baddräkten har bytts ut mot nattlinne och jag dricker en soda medans jag skriver här. 
Ska göra en tidig kväll för imorgon vill jag verkligen vara pigg och alert. 
Då har jag planerat in en riktigt härlig dag- mer om det senare! 
Till top