Parterapi

God torsdag,

Hoppas ni alla har haft en fin vecka! 

Här rullar dagarna på i den thailändska vardagen. 
Igår så var det som vanligt träning på förmiddagsschemat. 

(null)

Efter skolan så hängde Noah några timmar med sin kompis Felix. 
Det blev även det första kompisavskedet här sedan vi kom till Thailand då Felix nu åker hem. 
De har gått i samma klass och haft så roligt tillsammans efter skolan. 
Noah har ärvt från mig att det är så jobbigt med avsked och vi har lyckligtvis inte behövt ha så många avsked här på Lanta då alla vi umgås med här är longstay. 
För att få en skolplats här så behöver man gå minst fem veckor vilket vi tycker är jättebra för då blir det inte så hattigt och vi minimerar även  alla avsked haha. Inte för regeln är gjord efter oss haha men det är passande. 
HÄR kan ni läsa mer om skolan Noah går på. 

Så kvällen blev en hemmakväll igår, lite extra god mat till Noah som tröst och vi köpte lite plock och satt ute hela kvällen på altanen. 
Det är så mysigt när det mörkret kommer för då blir det verkligen så mörkt, igår blixtrade det även på håll och det var så vackert att sitta och blicka ut över himlen. 
Sådant som är omöjligt att få på bild men desto klarare är bilden på minnesbanken. 

Idag är det så torsdag och Noah åkte redan vid 07:30 för fotbollsträning innan skolan. 
Själv lyckades jag ta en sovmorgon så han hade hunnit gå när jag kom upp vid 07:45. 
Efter lite kaffe i magen så begav vi oss så ut på vår morgonpromenad som vi alltid tar på Klong dao. 
Tycker verkligen om att gå på denna strand. Möter flera som är ute på sin morgonpromenad och idag såg vi även båda skolorna ha idrott på stranden. 
Vilken ynnest va, att få ha idrottslektion på stranden. Skratten från barnen gjorde mig så glad. 

(null)

(null)

När vi kom hem så körde vi lite i hemmagymmet. 
Amelia har varit så snäll och lämnat kvar lite träningsredskap här så då passade vi på att köra ett litet pass till peppande musik. 
Mysigt att träna tillsammans, blir nästan som parterapi. ☺️

(null)

Nu är Johan iväg på lunch och jag njuter av lite egentid här hemma. 
Passar på att skriva här, dona och greja som jag brukar göra när jag är helt ensam hemma. 

Hoppas ni alla får en fin torsdag! 

Till top