Välkommen hem till oss

Hej och välkommen på en liten rundtur. 

För två veckor sedan var det dags att säga hejdå till radhuset vi hyrt på Sai Naam och säga hej till huset vi hyrt på Malee beach. 
Ingen längre flytt då det bara är ett kvarter emellan så området är vi väl bekanta med. 

Ett litet hus men så mysigt tycker jag. 
Vi har sökt efter något mer hemtrevligt och privat och blev jätteglada när det här erbjudandet kom. 

Låt oss kika på hur vi bor nu. 
Här är vår lilla ingång till huset. 
Tycker bara dörren utstrålar sådan hemtrevnad och det är lika kul varje gång någon hälsar på och ska klura ut hur man öppnar dörren ☺️

(null)
(null)

Fina buskar är vid entrén, gör så mycket med växter tycker jag. 
Så fint med vita stenar också. 
(null)

Vår lilla altan som ligger precis vid poolen. 

(null)
(null)
(null)

(null)

Solstolarna tog vi med. 
De köpte vi när vi kom i höstas. 
Nu får vi äntligen användning för dom. 
Här sitter jag och startar mina morgnar, vid bananträdet. 
Hur exotiskt känns det inte att ha en klase bananer i trädgården. 
Föredrar det framför ett äppelträd alla dagar i veckan. 

(null)
(null)

Här äter vi de gånger vi äter hemma vilket inte är så ofta. 
Blir mer att vi sitter här när vi pluggar med Noah. 
Ett pluggbord med andra ord. 

(null)

Så går vi in och kikar. 

(null)

Vardagsrummet. 

(null)
(null)

Med ett litet kök som fungerar alldeles utmärkt. 
Man behöver inte mer än så här faktiskt. 

(null)
(null)

Här bor Noah. 
Han får ha tvn på sitt rum så han kan sitta och spela i lugn och ro och hänga med kompisarna här. 
Han har redan haft kompisar som sovit över.
Som jag sagt tidigare så är det viktigt att hans liv flyter på här med allt vad det innebär med kompisar, egen atmosfär osv. 

(null)

Och här är vårt sovrum. 

(null)

Och så ett litet badrum. 

(null)
(null)

Det fungerar super med bara ett badrum. 
När vi bestämt oss för att åka till Koh Lanta och letade efter boende så låste vi oss med att vi vill ha två badrum. 
Mycket för att vi har det i huset vi äger i Ban Phe och även hemma. 
Med facit i hand så var det onödigt. 
Vet inte om det är för att vi har ett annat perspektiv nu efter några månader men det går verkligen jättebra. 

(null)

Det var den lilla rundturen. 
Vi stormtrivs och det har redan blivit en helt annan vardag sen vi bytte boende och det vi längtat efter har vi nu. 
Spontana besök, kompishäng och mer hemmahäng. 
Precis så som vi hade det när vi bodde i Ban Phe. 
Det gör också jättemycket att ha en egen liten pool. 

Känns väldigt bra i själen att bo här!
Avslutar med bild på min fina blomma som jag fick av Johan. 
Älskar krukan och tycker blomman är så där spretigt vacker!

(null)

(null)



Koh Lanta, Malee beach, hyra hus, longstay Permalink5
#1 - - Anna Z:

Bananer hade ju jag utanför Gleen loom också. Tycärr var dom ju inte mogna 😄 Vad mysigt ni har det! 😍 Vilken härlig blimma med så många olika färger 🤩

Svar: Ja just ja! Det minns jag ju nu. 😍
Stina

#2 - - Susanne:

Hej,

Tack för den fina visningen och att du delar med dig. Vilket mysigt hus och entré. Jättefint! Förstår att ni trivs. Härligt att ha en egen liten pool att svalka sig i när det är varmt. Här är det allt annat än varmt. Det blåser och snön vräker ner då är det så härligt att ta del av dina fina sommarbilder i snöovädret.
Ha det gott.

Svar: Tack, ja här trivs vi bra. Gemytligt. Hihi såg snöbilder hemifrån, det är inget som lockar. Det jag saknar minst är det gråa och mörkret. En klarblå himmel till snö är ju dock jättevackert men föredrar ändå en vit strand till blå himmel haha. Hoppas du ändå har en fin vecka! Nyfiken på vart du bor i Sverige? ☺️
Stina

#3 - - Thessresaa :

Ett så mysigt och hemtrevligt hus! Det måste kännas som hemma när man ska bo så länga annars blir det som att bo på hotell.
Ett perfekt ställa att bjuda hem vänner o kompisar till. Puss o kram

Svar: Ja men precis är lite TDVkänsla över huset ❤️
Stina

#4 - - Pia:

Det nya boendet ser verkligen mysigt och hemtrevligt ut, lyxigt med egen pool också

Svar: Verkligen lyx 😍
Stina

#5 - - Susanne:

Hej igen,

Jag bor i Gävle. Ja, igår var det ett riktigt busväder här och det kom rejält med snö. Precis som dig föredrar jag sommaren framför vintern. Det är så skönt att dagarna börjar bli längre och ljusare.

Svar: Åh Gävle är jag bekant med. Där bor min
bror med familj. Jag är uppvuxen i Bollnäs
Stina

Till top