Lillördag på stranden

Heeeeeeej på er,

Hoppas ni har vaknat upp på ett strålande humör denna torsdag. 
Lillördag, är det något ni brukar "fira"?
Vi håller rätt hårt på den traditionen i vår familj, framförallt Noah är stenhård på att lillördag är en extra härlig dag ☺️
Vi brukar se till att äta något extra gott och mysa till det. 
Igår så blev det till och med en festlig lillördag. 
Men ingen lillördag utan träning. 
Johan har slappat ordentligt sedan jullovet och vi kom hem från Ban Phe. 
Hans enda träning har bestått av att öppna Kitkaten framför datorn medans jag har kämpat på med min PT. 
Efter lite pikar från mig 🐖 så åkte han så iväg  och tränade igår morse. 
Lanta workout, dvs "min" Amelia kör gruppträningar på stranden så det hakade han och kom hem lagom slut ☺️
Och lagom till Amelia kom hem hit och körde dagens pass med mig på en timme. 
Inga bilder härifrån då jag hade fullt sjå att överleva hehe. 
Det blev ett ordentligt flåsigt pass med både bassängträning och styrka på land. 
Jag märker vilken skillnad träningen gör och det är en otroligt häftig känsla! 

Så var vi båda väl värda en lillördag extra allt!

Jonas fyllde år och det skulle firas på stranden. 
Lina kom över vid 17 för en fördrink på vår altan och jag och Johan fixade i köket innan. 
Johan stod för drinkar och jag för snacks. 
Jag stekte cashewnötter i liiite olja och sen på med salt. 
SUPERMUMS!

(null)

(null)

Blev en jättetrevlig stund på altanen med härligt surr. 
Tog dock inga bilder men snor den bild Lina la på Instagram. 
Så glad att vi lärt känna denna familj, underbara och positiva, det gillar vi. 

(null)

Så var det så dags att promenera ner till stranden som ligger precis nedanför oss. 
Mot restaurangen Fat turtle där det var dags att fira Jonas. 
Hurra, hurra, hurraaaa!
Vi gav lite svenskt godis och det gick verkligen hem. 

(null)

(null)
(null)

Blev inga fler bilder än så men en jättetrevlig kväll. 
Det är en sådan livskvalité att få sitta på stranden och umgås över några glas. 
Skratt och flams men även djupare samtalsämnen  och Thailand har förenat oss alla. 
Vi lever verkligen ett socialt liv, jag njuter verkligen och tar ingenting för givet. 
Så tacksam över att få känna livet igen. 

Nu är det torsdag och Noah har för en timme sedan åkt på fotbollsträning innan skolan. 
Vi har en helt planlös dag framför oss, ska i alla fall starta med en promenad nu på stranden och sedan får vi se vad denna dag bjuder på. 
Men det får ni säkerligen läsa om i nästa inlägg! 

#1 - - Thessresaa :

Ja det sociala livet och vänskapsbanden man bygger är så ovärderliga! Allt är kravlöst och man uppskattar det enkla och lilla.

Till top