Torsdag på ön

Hej Hej

En torsdag här i Thailand. 
Låt oss kika på hur den varit. 
Klockan ringde lite tidigare för två dagar i veckan åker Noah iväg extra tidigt. 
Det finns olika profiler att välja på på skolan som han går på och han valde fotbollsprofil. 
Det betyder att måndagar och torsdagar så kommer bussen 07:30 och hämtar honom för fotbollsträning innan skolan. 
Idag så var det premiär för detta och han var väldigt förväntansfull. 
Så kul att ha denna möjlighet! 

När Noah åkt så tog vi en morgonpromenad på stranden. 
Tänk att detta är ens vardag, att få börja dagen så här. 
Ordet tacksam kommer väl bli uttjatat men egentligen är det väl ett ord som aldrig kan bli det.

Jag och Johan hade lite att ordna med och det var framförallt att hitta en moppe att hyra. 
Det här är en sida av Johan som jag trots att vi levt så många år tillsammans inte upptäckt innan våra longstays i Thailand, att han är en fordonskille. 
Han älskar att klämma och känna på fordon och drömmer varje vecka om att köpa ngt nytt till hemmet som andas fordon. 
Här är jag bromsklossen, jag tycker vi gott och väl kan hyra nåt ☺️

(null)

(null)

Här var vi lääääänge, jag ser att moppen är blå och ser fräsch ut. Det räcker för mig. 
Här är vi lite olika ☺️
Moppeuthyraren har även stället där vi lämnar in tvätt. 
Skön lirare. 
Tänk om man själv skulle glida omkring nyduschad på jobbet. 
Jag älskar det här avslappnande! 

(null)

När Johan signat alla papper och betalat så var det dags och fylla på lite bensin innan vi kunde fara vidare. 
Som ni ser gick det åt många flaskor!

(null)

Efter detta blev det frukost ute på Backyard. 
Vi äter oftast ngt litet hemma till frukost alt en lunch ute  men idag unnade vi oss lite. 
Mums jag tog en riktig vitaminbomb.

(null)

(null)

Vidare mot nästa ärende och det var BLOMMOR. 
Eftersom vi kommer fortsätta hyra vårt hus här på Lanta så vill jag piffa upp det lite och göra det lite mera "hemma". 
Då behövs det ju blommor! 
Dock visste vi inte vart vi hittar blommor här och åkte fram och tillbaka och letade. 
Till slut så hittade vi en blomsteraffär. 
Jag älskar att gå omkring och titta på blommor. 

(null)

(null)

(null)

Hittade några stycken och en kruka och kalaset slutade på hela 110 svenska kronor. 
Det ni, jämför det med att handla på Plantagen i maj. 

(null)

Åkte hem och började direkt att fixa. 
Dagens projekt fick bli altanen på övervåningen. 
Här sitter jag och dricker mitt morgonkaffe och då är det jätteviktigt att det blir mer mysigt och ombonat. 
Tänkte även kika efter lite ljuslyktor. 
Jag älskar ju att tända lite ljus på morgonen till kaffet. 

(null)

Lite blommor piffade allt upp eller vad tycker ni?

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Efter detta behövde jag ladda kameran så det blev paus med fotandet  men jag vilade, Johan var på banken, vi badade och slutligen så kom Noah med skolbussen. 
Han går till 16 på torsdagar så det blev en lång dag men han var så lycklig över sin dag. 
Åh vad det värmer hjärtat ❤️

Vi åt middag ute på vår nedre altan. 
Surrade om allt, och jag sa det till Noah: jag älskar detta liv. Sitta så här ute och prata igenom allt. 
Livskvalité. Familjekvalite. 
Han höll med mig. 

(null)

(null)

Efter middagen så tog jag och Noah en promenad på tu man hand till stranden. 
Han ville så gärna fota solnedgången och inte mig emot. 
Jag älskar att sitta och blicka ut över havet. 

(null)
(null)

(null)
(null)

(null)

Det var vår dag det. 
Ikväll hoppas jag på en film innan det blir natti natti. 
Ha en fin kväll! 
Eller dag beroende på vilken tidszon. 

Gillar du denna typ av inlägg, glöm inte att trycka på ❤️ eller lämna en kommentar 
🙏🏻
#1 - - Anonym:

Älskar alla dina inlägg!
Om det går som jag vill nu så åker jag och Alvin till Phuket v 8 och 9. Kanske tar vi oss till Koh lanta då, vi får se. Hoppades på att han skulle kunna gå i skolan där men dom tar tyvärr bara emot elever i minst fyra veckor.
Kram Anna
Om

Svar: Ja det stämmer så är det på båda skolorna.
Men så spännande med er resa! Håller tummarna ✊🏼
Stina

#2 - - Anonym:

En riktigt bra film blev det, Sandra bullock i sitt esse

#3 - - Anna Isaksson:

Kul att läsa om era dagar! Vi kan riktigt se Johan framför oss när han surrar om sina fordon 😅
Ha en fin dag!
Kram från oss! 🙋🏼‍♀️❤️

#4 - - Anna Isaksson:

Kul att läsa om era dagar! Vi kan riktigt se Johan framför oss när han surrar om sina fordon 😅
Ha en fin dag!
Kram från oss! 🙋🏼‍♀️❤️

Svar: Haha eller hur. Saknar er grymt mkt!
Stina

#5 - - thessresaa :

Vad roligt att Noah får gå på fotbollsprofil!! Kan verkligen förstå att han gillar det. Då gör det inget att dagarna är lite längre.
Vad mysigt att få pimpa uteplatserna med blommor! Det gör så mycket för trivseln.
Ser fram emot att höra om vad ni kommer hitta på i helgen. Stor kram

Svar: Ja så proffsigt uppstyrt allting! Jag tänkte på dig när jag handlade blommor ❤️
Stina

#6 - - _Ann_Camilla_ :

Underbart 🥰❤☀️

Svar: ❤️
Stina

Till top