Tillbaka på Lanta

Heeeeeeej

Så var vi tillbaka på ön igen. 
Resan hem från Ban Phe gick smidigt. 
Vi åkte vid 11-tiden med taxi till Bangkok. 
Väl på flygplatsen så gick allt snabbt och smidigt. 
Här kollade de vaccinpassen och vårt plan var sedan relativt fullt. 
När vi landade på Krabi gick det jättesnabbt att ta sig ut, inte alls som när vi flög sist i november då det var långa köer och vaccinkoller på alla. 

Blev hämtmat så fort vi kom hem till huset igen vilket var lagom till middagstid. 
Vi är så nöjda med vår vecka i Ban Phe men det kändes även bra att komma till livet här igen. 
Alltid skönt med lite "semester från semestern" och se lite annat. 
Vid våra tidigare longstay så blev det ju ett naturligt miljöombyte i och med våra visaruns då vi behövde lämna landet. 
Nu i och med covid så har vi kunnat förlänga visumet här i Thailand istället. 
Därför blir det lite extra spännande när vi åker till Ban Phe och upplever lite annat. 
Och så är det ju självklart alltid härligt att komma till vårt hus och hem!

Måndag idag och tillbaka till skola och vardagsrutiner. 
Noah var riktigt pepp på både skola och att träffa alla kompisar igen så det kändes skönt. 
Jag var extra peppad på att få lugn och ro igen. 
Haha nejdå men jag var extra peppad på att få träna igen med Amelia min PT. 
Jag har saknat både henne och träningen. 

(null)

Det blev ett riktigt mördarpass idag och det var jobbigast hittills. 
Men jag kämpade på och det är jag glad för efteråt även om det var så jobbigt haha. 
Som man så hurtigt brukar säga, man ångrar aldrig ett träningspass 😉
När jag hämtat andan efter dagens pass så åkte jag och Johan ut på tur. 
Idag så var vi likadana. 
Eller same same but different. 

(null)

Vi köpte ju med oss lite hårdvaluta från Ban Phe till familjen Kullinger. 
De är ju här 10 månader och då saknar man definitivt vissa saker. 

(null)

Vi åkte upp till Malee Highland där de bor för att lämna detta. 
Så fint att ses igen! 
Och så fin utsikt de har från sin terass. 

(null)

Väl hemma så kom min vän Carro förbi med något jag värdesätter högt. 
Hennes dotter är på besök från Sverige och hade tagit med två påsar med något som jag älskar. 
Dillchips!

(null)

Lyckan är total. 
Jag kunde inte hålla mig utan smakade direkt några nävar. 
Med denna kombination som jag köpt med mig från Ban, knäckemacka. 
Tacksamheten är stor över det lilla. 

(null)

Vid 14 så slutade Noah skolan och han hade med sig sin klasskompis Melvin som han saknat massa nu när vi varit borta. 
De har badat i timmar. 
Så kul att se. 
Efter badet bröt vi för plugg och jag och Noah har gjort tyska. 
Så här kan en pluggstund se ut hos oss. 

(null)

När det började skymma så fick det bli lite simträning för mig. 
Så skönt med egen pool!

(null)

(null)

Så kan en måndag se ut i bilder. 
Nu har Noah och Melvin begett sig ut för middag (ja Noah är så pass självständig nu) och jag ska byta om till nattlinne. 
Jag och Johan ska duka upp dillchips och dipp och se serie i sängen. 
Som jag längtat efter det! 
Vardagslyx 🙏🏻
Till top