Malaysia tur och retur

Heeeeej

Tack för fina kommentarer! 
Nu hoppas jag på mer "vanliga" inlägg här men livet händer ju även här. 
Ibland mer eller mindre dramatiskt…

Igår morse så steg vi upp i ottan. 
Jag var sååå trött, känner mig så slutkörd efter senaste tidens händelser. 
Men det var bara att borsta av sig tröttheten och bege sig. 
Jag och Noah skulle nämligen åka över till Malaysia över dagen och fixa mer dagar så vi kan stanna här i Thailand. 
Ett så kallat borderrun. 
Många timmar i bil hade vi framför oss, Johan följde med i bilen som sällskap <3

Hejdå Lanta för en stund. 

(null)

(null)

Jag gillar ju ändå att bila i Thailand. 
Se hur landskapet ändrar sig och alla vackra vyer. 

(null)

(null)

(null)

Så kom vi så fram och jag och Noah begav oss över gränsen. 
Jag var fokuserad och faktiskt nervös. 
Tänk om vi inte får komma tillbaka in i Thailand igen. 
När man precis varit med om något jobbigt så tycker jag att ens egna katastroftänk också blir större. 
Jag har en enormt stor respekt för immigration och thailändska myndigheter. 
Vilket man självklart ska ha tycker jag. 
Mycket köer och mycket folk var det, hörde inga svenska röster men däremot en hel del ryssar. 
Vid passkontrollen när vi lämnade Thailand så tog de upp mitt och Noahs pass och skrattade och sa: You look same same! 
Värmde mammahjärtat men kanske inte sonhjärtat, vad vet jag ☺️
Betydligt mer barskt på malaysiska sidan med inga leenden men summa av kardemumman så gick allt jättebra och Johan såg väldigt glad och lättad ut när vi återförenades på andra sidan igen. 

(null)

(null)

En apa från Thailand eller Malaysia tro?

(null)

Nöjd tjej. 
Nu hoppas vi att får vårt familyvisa så vi slipper hålla på med dessa resor. 

(null)

Stannade till på vägen hem för att äta och hamnade på ett ställe som verkligt är så oss. 
Dessa enkla thaiställen är alltid de bästa!

(null)

(null)

(null)

(null)
(null)

Och notan därefter. 
12 svenska för min mat, det är Thailand för mig. 

(null)

Det hann bli mörkt innan vi väl var hemma. 

(null)

(null)

Och då var jag helt slut, 12 timmar i bil sätter sina spår helt klart. 
Men nu så är detta fixat vilket känns jättebra. 
Sov otroligt gott inatt kan jag lova!

#1 - - Anna:

Haha you look same same 🤣

#2 - - Anna:

Haha you look same same 🤣

Till top