Dags för en ny vecka

Hej hej

Hur en helt vanlig måndag kan se ut här i Thailand. 
De första timmarna glömde jag helt fota men det är det vanliga. 
Morgonkaffe, morgonbestyren, 08:40 kommer skolskjutsen och står och väntar här utanför och sedan tog vi en liten morgonpromenad. 
Passade på att handla hem lite basvaror då det denna vecka blir lite mer budget och så vidare. 
Frukost blev yoghurt och müsli. 
Eller Johan äter yoghurt med müsli och jag müsli med yoghurt. 

(null)

(null)


Mötte sedan upp en tjej jag träffat via skolan och som också bor här på Long beach för en promenad. 
Så otroligt härligt! 
Vi hade så mycket att prata om så tog en törstsläckare för att fortsätta prata innan vi skiljdes åt- en iskall cola light. 

Lunch fick bli en omelette tillsammans med Johan innan det var dags för honom att koppla upp sig mot Sverige.
Vi åt på Garden, ett säkert kort och här har jag även en hundkompis som alltid blir så glad när jag kommer.  

(null)

(null)

Så slog klockan 14 och det var dags för Johan att sätta sig här och där sitter han än i exakt samma position. 

(null)

Noah kom hem från skolan och var så pizzasugen och den här familjen är inte alltid så svårövertalad. 
Fullkornspastan vi köpte idag skjuter vi fram, är ju en dag imorgon också ☺️

(null)

Testade för första gången Bajen pizza men det blir bara godkänt. 
Men alltid kul att testa nya ställen! 

Nu vilar jag på maten här på soffan. 

(null)

Plötsligt började träden vaja fram och tillbaka. 
Då är det antingen vindar eller apor och idag så var det det sistnämnda. 
Syns inte så bra då det är en bit bort men hela träden är fullt av apor- och tro mig de hörs. 
Som ett skådespeleri att ligga här och kika på dom och höra när de leker/busar och tjoar. 

(null)

Nu är klockan 18:30 och det börjar mörkna. 
Ikväll så får det allt bli en tidig kväll- inget ovanligt dock om du frågar mig. 

Hoppas ni får en bra start på veckan! 
Till top