Djungelutflykt

Heeeej heeeej

Vaknade upp till strålande sol, åh vad det gör mycket för humöret att öppna balkongdörren och se morgonsolen. 
Dagen till ära så hade ett nytt djur hittat hit. 
En hund. 

(null)

Nu har vi gått igenom apor, ormar, ödlor, en häst, tuppar och nu en hund. 
Passar en djurvän som mig ☺️

Blev en sen frukost/tidig lunch på Rabbit som ligger precis nedanför oss. 
Drivs även av våra thailändska grannar så extra kul. 
Ett riktigt thaihak och en favorit hos oss. 
Glömde fota vad jag åt men blev som alltid en omelette. 

(null)

(null)

Och sedan en efterlängtad utflykt!
Jag och Amelia som inte bara är min PT utan även en god vän bestämde oss för en tur i djungeln och ta oss till vattenfallet. 

(null)

Jag och Johan var ju här i våras men hittade aldrig något vattenfall men nu så. 
Vi vadade hela vägen i vattnet för säkerhets skull, alldeles för meckigt för mig med klättring. 

(null)

(null)

Älskar alla djungelljud, dofter, och allt man ser. 
Gäller att inte vara den nojiga typen ☺️

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Så mycket som känns trolskt när man är ute så här i naturen. 
Kolla detta maffiga träd!

(null)

(null)

(null)

Och så kom vi så fram till målet. 
Genomblöta av svett (iaf jag haha) och det var ljuvligt att kasta sig i vattnet och blicka upp mot vattenfallet. 

(null)

(null)

(null)

Sedan var det bara att vandra tillbaka ☺️
En helt fantastisk utflykt. 
Får sådan energi av att vara ute i naturen. 
Verkligen ett minne att lägga på den thailändska minnesbanken 
❤️
#1 - - sandra ledin:

Fantastiska bilder av turen dit. Måste va himmelskt att kunna dra till ett vattenfall och bara njuta.
Mysigt med hunden. Hoppas den kommer fler gånger. Hur är djuren där ni bor? Alltså är de vänliga eller ska man hålla sig lite ifrån?
Ha en fin kväll!!!

Svar: Ja det är nästan overkligt. De flesta djuren har respekt och håller sig på avstånd. Största bekymret är egentligen streetdogs och apor som kan bli närgångna. Denna vovve hade dock halsband men i Thailand rör sig hundar som har ägare som katter i Sverige. Ha en fin helg
allenheim.blogg.se

Till top