Sky View Lanta

Hej hej

Tisdag idag och här vaknade jag upp sur som en citron!
Det händer inte så ofta men idag minsann. 
Sov som en kratta inatt och irriterade mig på allt och alla under morgonen. 
Plötsligt andas vissa människor i familjen extremt högt, säger onödiga saker osv osv. 
Man är inte mer än en människa helt enkelt ☺️

Piggade upp mig med en promenad. 
Vi tog moppen bort till "Sky view". 
Här var vi även förra säsongen. 
Jag är så nyfiken på vad detta varit tidigare och när det stängdes? 
Någon som vet? 
Makalöst fin utsikt- kan tänka mig hur mäktigt det måste ha varit att sitta här uppe. 
Vi ställde moppen och promenerade upp. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

På vägen hem så körde vi en omväg. 
Här är vi så lika jag och Johan, vi älskar att se oss omkring. 
Stannade på vägen och jag tog mig en bananshake till denna vy. 
Makalöst vackert- tycker ni inte?

(null)

(null)

Passade även på att handla lite till födelsedagshelgen som väntar innan det var dags att åka hem och Johans dag uppkopplad mot Sverige börjar. 

Jag har precis druckit mig en kopp thé på balkongen. 

(null)

(null)

Fick ett akutsug på nyttigt thé och beställde denna. 
Den smakade verkligen grönt men jättegott!
Regnet forsade utanför- faktiskt bara mysigt. 
Ungefär 10 min regn och sedan blir luften så fräsch och så vackert ljus. 
Svårt att fånga på bild dock. 

(null)

Johan kommer hem och cirka en timme och då ska vi äta middag här hemma. 
Jag har fått uppdraget att koka potatis så det ska jag göra nu- tar ju sin lilla tid här ☺️
Ska även väcka Noah. 
Han går ju till 16 två dagar i veckan och när han kommer hem brukar han ta sig en powernap. 
Tänk ändå hur betydligt tröttare han skulle vara om han gick hemma i en klass med ca 28 elever och en helt annan ljudvolym. 
Trots trötthet så kommer han alltid hem på ett strålande humör. 
Idag på ett kanske ännu gladare humör då de fått bullar i skolan. ☺️

(null)


Nä- koka potatis var det ja! 
Vi hörs 
#1 - - Pia:

Fantastiska bilder som vanligt 😃och vilken underbar natur. Sur som en 🍋 tur att det verkar gå över snabbt 😍lycka till med födelsedagsfirandet. Kramar till er alla❤️

Till top