Tillbaka i Thailand!

Johan gästbloggar!
 
Mycket har hänt sedan jag skrev senast. När min avfärd närmade sig fanns det vissa önskemål om vad som skulle med till Thailand från Sverige och det var bara att acceptera. Att väskorna sedan vägde 40 kg hade jag liksom inte tänkt mig och då fick jag ändå inte med allt jag hade planerat 😆 
det kom ju att kosta en slant så jag undrar om inte chokladen blivit billigare att köpa här, men så finns ju förstås inte vissa smaker.......
 
Väl på Arlanda gick allt supersmidigt, fick en förfrågan om att uppgradera till business för en mycket rimlig peng, lite; "I'm gonna make you an offer you can't refuse" mentalitet och inte kunde jag tacka nej, business är ju alltid business 😋 
sov gott önskade jag paret som tydligen störde sig på att vissa andra passagerare  pratade lite för högt, ni har aldrig flugit ekonomi tänkte jag och skickade en blick av förståelse till de som blivit tillsagda 😌 
Kunde inte låta bli att kolla vad biljetten hade kostat om jag köpt den samma dag 😱
 
Mellanlandning i Doha och bara där: 
Dålig skärpa men guld på skorna!
 
Väl på Lanta så har det hänt mycket skoj den senaste tiden, här är ett axplock. Skulle beställa ny vattendunk, så här gick vår konversation:
 
vet ej vad han menade och kommer nog aldrig få veta, men nytt vatten kom inom några minuter : ) 
 
Här på Lanta ser vi alla likadana ut vid vissa speciella tillfällen, kan inte annat än älska photoshop 😆
Köpt mig en ny motorcykel, här kallar vi det moppe men det är ju faktiskt en 125cc och hemma så kvalificerar det sig som en lätt mc. Stora problem på Lanta med personer som kör utan körkort, när de drukigt lite för mycket och framförallt utan hjälm. Just nu har vi en norrman på sjukhus med allvarliga skallskador, vi får hoppas att han repar sig. 
Just det, glömde berätta att även i Ban Phe har de uppmärksammat min förfrågan sen många år tillbaka, tyvärr var det ingen som sa något innan jag packade väskorna.........
där gick typ 6 kilo övervikt i onödan 😜
 
Hittat ett nyttfavoritstäle för frukost på Lanta, bananshake utan socker med ingefära, wow så gott
slår faktiskt vår standardshake i ban phe;
men det är fortfarande bästa frukoststället. 
En annna del av min enormt tunga packning bestod av typ 4 kg ljus, men när jag kom fram sa stina;
- varför har du köpa massa kronljus? vi har ju ingen ljusstake
- jag bad ju om värmeljus
 
well, vi har väl alla varit 20 tänkte jag, mer romantiskt än så här blir det väl inte 😍
 
För övrigt hade jag ett mycket viktigt bankmöte igår, väl där stormar det in en britt och skriker "in thailand you don't need masks any more" vilket är halvt sant, det är upp till banken att bestämma. Varvid jag snällt sa; you need to put on a mask to be served here.
- well thank you very fucking much for the information you fucking cunt, fick jag tillbaka
deet gav mig en adrenalinkänsla delux och jag ville brotta ner honom men hejdade mig i sista stund, jag hade verkligen viktiga ärenden som inte kunde störas.
- FUCK YOU! skrek han då till all personal på banken
- FUCK YOU! skrek då en av killarna i kassan tillbaka och alla började skratta hejdlöst, galningen fick lamt loma ut från banken och kom inte tillbaka.
Personen på bilden har inget med texten om en galen britt att göra utan är endast en illustration ;) 
Personen på bilden har inget att göra med en cool thaipersonal på banken att göra utan är enbart en illustration. 
 
Slutligen vill jag berätta om en grej som hände idag, var iväg och tog en behövlig massage efter några dagars hård träning och jag kände verkligen att kroppen behövde mjukas upp. Och bra som det alltid är blev jag ändå lite förvånad på slutet då det fokuserades lite väl mycket på mina öron. Det både klämdes, kändes och tillslut pickades på baksidorna. Har aldrig upplevt det tidigare och tänkte inte så mycket mer på det än att det var märkligt. Efteråt så fick jag det sedvanliga vattnet och så utspelade sig följande konversation:
- you know when I massage your very big head
- trodde inte att mitt huvud var så stort men, men, yes svarade jag snällt
- you know who Buddha is?
- Yes, svarade jag
- He also have very big head like you
- He also have very BIG earlobe like you
- you know what that mean?
- No! (Nej det vet jag faktiskt inte, jag har liksom inte reflkekterat över att jag har varken speciellt stort huvud eller stora öronsnibbar men kanske att de är lite över det normala ; ) 
- That means you are very clever!
 
That made my day, true or not I will thrive on it for some time now 😘 
 
Önskar er alla läsare en riktigt fantastisk vecka och hoppas att ni både "gillar" och kommenterar detta inlägg. Kanske möts vi på Lanta eller i Ban Phe denne säsong. Ser du mig så kom gärna fram och säg HEJ! 
 
 
#1 - - Hannah:

Håller Stina med om Buddha-liknelsen? 😆😁

Svar: Haha gissa 😉
allenheim.blogg.se

#2 - - Thessresaa :

Wow att flyga så lyxigt!! Känns bra att de lyssnat på dig ang kaffemjölken! Vilken butik har det i Ban Phe? Ha en fin vecka❤️

Svar: Makro har det ❤️
allenheim.blogg.se

#3 - - Anonym:

Ja work permit outfiten är snygg 😁

Svar: 😁😁😁
allenheim.blogg.se

#4 - - Anonym:

Haha, jag dör va kul! Framöver kommer jag bara se gigantiska öronsnibbar när jag kollar på dig Johan ;)
Älskar när folk bjuder på sig själva såhär!
Kram på er// Grejeeen ééé

Svar: Haha bra där!
allenheim.blogg.se

#5 - - Pia:

Helt underbart inlägg, så kul med Buddha liknelsen, Håller med tidigare inlägg att ni båda är så bra på att bjuda på er själva i olika situationer. 😍

Svar: Tack ❤️
allenheim.blogg.se

Till top