Vardag på Lanta

Heeeeej

Tillbaks på Lanta igen och dags för vardag, jobb och skola. 
Rutiner fast med mer thailändsk touch än en vardag fylld med stress. 
Det känns bra! 
Somnade gott igår kväll väl hemma och Johan tog med sig sitt täcke från huset i Ban Phe. 

(null)

Vi har nämligen bara haft ett stort täcke här i vår säng och jag tycker det har gått bra- men inte Johan då han helt blivit utan täcke då jag roffat åt mig allt. 
Men nu så så är ordningen återställd ☺️

Fick även med oss vår Moccamaster från huset, märkte verkligen vilken skillnad det är på kaffet nu i helgen. 
Blir så gott så det var det värt att släpa. 

(null)


Började sedan dagen med träning. 
Johan går ju på gruppass hos Slava och när han var tillbaka så blev det promenad på Klong Dao. 

(null)

(null)

Det kändes i kroppen att det varit dagar med extra allt så kändes extra bra att röra på sig och dricka mängder av vatten. 

Vi testade sedan ett nytt ställe, såg att det öppnats upp ett litet thaiställe precis nedanför oss och vi älskar ju att testa nya enkla ställen. 
Även här har de gjort en bra lösning så man slipper gå i leran. 

(null)

(null)

(null)

Fick bli en shake med smakerna banan och ingefära vilket var lite otippad smak men så god!

(null)

Och jag åt en omelett till det. 

(null)

Väl hemma så hade ett nytt djur hittat hem till oss och ett väldigt otippat sådant. 
En häst!
Förstår ni varför vardagen alltid är lite mer händelserik här ☺️

(null)

(null)

Det vankas ju sämre väder i Thailand och i Phuket är det galna översvämningar. 
Norrut är det mer kyligt vilket vi märkte i Ban Phe igår och här blir det mer regn. 
Idag har det verkligen bjudits på sol, duggregn, kraftigt regn och sedan sol igen. 
Cirka 28 grader ute. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Middag blev skafferirens här hemma och nu ikväll har jag haft lite spa här hemma. 
Ansiktsmasker, inpackning, måla naglarna och nu ligger jag här med massa fukt i ansiktet och bloggar och dricker en soda. 

(null)

Blir lite mer fokus på hälsa och kropp denna vecka så det känns bra. 
Ska göra tidiga kvällar och ta hand om mig själv. 
Då vet ni det ☺️

Nu ska jag posta iväg detta och sedan se vad övriga i familjen pysslar med. 

Vi hörs snart igen! 


#1 - - johan din man:

skön morgonrock! smal man du verkar ha : ) moccamaster is da shit, mums :)

Svar: Haha
allenheim.blogg.se

#2 - - Thessresaa :

Förstår att det var värt att släpa bryggaren! Finns inget som slår det kaffet!! Spännande väder ni har. Här går vi mött höst. Mörkt redan vid 18 o inatt hade vi minusgrader igen. Kram

Svar: Moccamaster och IKaffe, då njuter man! Puss
allenheim.blogg.se

Till top