En månad i Thailand

Igår så var det en månad sen som vi kom fram till Thailand. 
Eller är hem till Thailand kanske en mer passande beskrivning? 
Jag tittade igenom bilderna i mobilen och oj vad längesen som det känns sedan vi lämnade vårt hus och åkte till Arlanda. 

(null)

(null)

En månad är ju egentligen inte alls lång tid egentligen men helt ärligt känns det som flera månader sen vi var i Sverige. 
Jag vet inte om det är för att det är sådana skilda världar och en helt annan form av vardag? 

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Idag är det även tre veckor sedan som Johan åkte till Sverige. 
När jag kollar bilderna känns det inte som om han ens varit här och han sa samma, att Thailand känns jätteavlägset. 
Jag har verkligen saknat Johan, det blir inte på samma sätt att vara här utan honom. 
Såklart. 
Jag och Noah har dock hittat vår vardag ihop, jag sa idag till honom att detta kommer vi aldrig glömma, när vi var i Thailand själva. 
Han bara log ☺️

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Det positiva är att det varit mycket lättare för mig att fokusera på min rehab och vara mer nyttig. 
Det har inte blivit en Chang en endaste gång, Johan frestar inte med att "det klart vi ska unna oss lite det är ju lördag" och sedan byts den veckodagen ut mot massa dagar. ☺️
Det blir färre måltider ute och alltså mindre matintag, ni vet ju hur det är ibland när man är inne i semesterfeeling. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Det är väldigt speciellt att vara nere på lågsäsong men jag gillar det. 
Det klart det blivit ensamt för mig nu när inte så många andra vuxna är nere men jag har ändå vilat i att jag vet att senare under hösten så kommer det en hel del vänner tillbaka, som vi lärde känna på vår förra longstay. 
Det har säkert varit nyttigt med denna tid och hinna tänka och känna efter hur livet egentligen känns. 

Idag så satt jag och Noah och gjorde skolarbete i nästan två timmar och oj vad avancerat och svårt allt är nuförtiden. 
Kände plötsligt ännu starkare hur mycket jag saknar Johan för blev helt slut av att bara titta på uppgifterna haha. 
Men vet ju samtidigt hur stämningen kan bli här hemma när Johan ska ge sig in i skolans värld ☺️

Skämt och sido. 
Sparade ner den här bilden på Johan som han la på sin Insta för nån vecka sedan. 
Tyckte han var så fin där så den ville jag spara för evigt. 
Kanske ett exempel på en grej som man helt ärligt kanske inte skulle ha gjort om vi inte befann oss så långt ifrån varandra? 
Saker man tar för givet osv. 

(null)

En månad som sagt i Thailand. 
Har du som läser någon Thailandsresa inbokad? 
Jag får en hel del meddelanden från människor som vill göra en livsstilsförändring och göra någon form av longstay. 
Jag tycker det är jättekul och svarar mer än gärna på frågor och kommer med tips. 
Och blir också väldigt glad över att vi inspirerar andra människor och att det går att förändra sin livsstil även om vi alla har olika förutsättningar. 

(null)

Det var allt för denna gång. 
Vi hörs snart igen! 
#1 - - Susanne:

Hej,
Vi hade tänkt åka till Thailand i våras men när vi tänkte köpa flygresan så bröt kriget ut i Ukraina. Då visste man inte hur det skulle utveckla sig så då blev det ingen resa för oss. Men med facit i hand så skulle vi ha åkt ändå. Vi får hoppas att vi kommer iväg i vår istället. Så roligt att följa din blogg. Jag förstår att det är en annan upplevelse att vara där på lågsäsong. Vi har ofta åkt i slutet på mars och stannat till början på maj och det är så mysigt i slutet när det är så lite turister kvar. Det blir lite annorlunda.
Ha det fortsatt gott.

Svar: Hej Susanne!
Åh vad roligt att du följer vår resa även denna gång.
Jag förstår, det är inte alltid lätt att ta ett rationellt beslut i kris. Jag hoppas verkligen ni kommer iväg i vår. Tyvärr har ju flygbiljetterna skenat nu men det går fortfarande att hitta bra biljetter, det gjorde vi. Vi brukar säga som så, att så fort vi sätter fötterna på thailändsk mark så var allt värt det. ❤️
allenheim.blogg.se

#2 - - Gunn-Mari:

Hej! Vi har bokat på Tdv 3 över jul och 3 veckor längtar så. Senast vi var där var över julen -19. Så roligt att följa din blogg. Vi har också varit på Koh Lanta 2 gånger.

Svar: Men så roligt! Vilket hus? Vi kommer ses är där över jullovet ☺️
allenheim.blogg.se

#3 - - Gunn-Mari:

Vi har hyrt S 24 så kul 🤗 vi har hyrt erat hus en gång också av Axel och Irene

Till top