Eremitkräftor, sjukstuga och åska

Hej hej

Hoppas ni alla har haft en fin dag! 
Här vaknade vi upp till en mindre sjukstuga då Noah vaknade hängig. 
Han fick vara hemma idag från skolan. 
Han önskade lite glass och iskallt vatten från 7/11 så jag passade på att göra min promenad innan jag handlade. 
Idag så fick det bli promenad på stranden, nere på Long beach som är där vi bor. 

(null)

En jättefin morgon, det var jag och alla eremitkräftor som var ute. 

(null)

(null)

(null)

Passade även på att hämta ut vår tvätt. 
Vi tvättar hos samma gulliga par som förra säsongen. 
Nu frågade de direkt:
Vart är Johan? Inte sett honom på några dagar. Är han uppe i Rayong? 
När kommer han tillbaka?
När jag svarade om en månad utbrast de ooooooooh och sprang och hämtade papper. 
Här är våra båda telefonnummer, vad du än behöver ring oss. Vi kan alltid skjutsa dig på moppen. 

(null)

(null)

Alltså thailändare- hur vänliga är de inte och hjälpsamma 🙏🏻
Jag har fått så otroligt mycket omtanke sedan vi kom till Thailand. 
Utan att överdriva visste alla thailändare som vet vilka vi är i Ban Phe att jag opererats. 
T.o.m. när Johan var på massage var det det första han fick höra. 
Alla fick titta på handen, känna försiktigt och oja sig. 
Jag blir helt varm i hjärtat. 

På väg hem med tvätten. 
Ett träningspass i sig det. 

(null)

Resten av dagen har varit jättelugn. 
Lagom till lunch ringde Johan. 

(null)

Vi passade på att äta ihop, frukost till honom och lunch för mig. 
Blev betydligt trevligare att äta ihop så här <3

(null)

Sedan har vi bara varit hemma och Noah har vilat. 
Vår pool har varit trasig sedan vi kom hit så har tyvärr inte kunnat bada. 
Varje dag har de grejat i timmar. 

(null)

I eftermiddags så fick vi äntligen klartecken att bada så då passade vi på att hänga nere i poolen. 
Vi är helt ensamma här men ikväll så har det flyttat in en thaifamilj också, men de brukar stanna max ett dygn då detta är en resort. 

Middag blev hemma och det tog 30 min att koka pasta på spisen. 
Här bygger man verkligen upp ett helt annat tålamod vilket är nyttigt tycker jag. 

Jag har kommit igång med läsningen och ska fortsätta med det nu. 

(null)

Det är en ordentlig tropisk åska ikväll, faktiskt mysigt att ligga och lyssna på och se hela himlen lysa upp. 

Ha det! 


#1 - - Anna Z :

Vill bli bättre på läsandet jag med. Läst ovanligt lite i sommar, men lyssnat på rätt många blcker i stället. Fast det är ju en annan grej att läsa. Ska nog faktiskt ta och stänga av min serie och i stället krypa ner med min bok 😁

Svar: Håller med, en bok ger ngt annat. Så därför lyssnar jag aldrig på ljudböcker. Boken jag la upp var superfin och bra
allenheim.blogg.se

Till top