Helg i Thailand

Heeeej

En liten uppdatering från sist. 
I fredags så vaknade vi av att regnet vräkte ner. 
Nu pratar vi VRÄKA NER, kan inte minnas jag såg sådant regn sist. 

Jag följde Noah till skolbussen som aldrig kom pga regn och översvämningar gissar jag. 
Vi ringde alla taxis som jag brukar ringa men den enda som svarade var Mr Choo som låg däckad i feber. 
Till slut så fick vi tag på en TukTuk som kunde köra Noah till skolan. 

(null)

Det vatten ni ser här är ingenting mot hur det såg ut längre fram, var total översvämning. 
Men framåt eftermiddagen så rann det faktiskt bort snabbt och man märkte inte av morgonens äventyr. 
 Fredagsmiddagen blev nere på Long beach där vi bor. 

(null)

Vaknade upp till en mulen lördag. 
Ändå rätt mäktigt att blicka ut över havet när jag dricker morgonkaffet och se hur allt färgas i allt från grått till turkost. 

(null)

(null)

Jag bestämde mig för att ta ett dopp i poolen och det var inte bara jag som hade den planen. 
Japp en orm.
Badsuget försvann rätt fort kan jag lova! 

(null)

När jag kom upp från poolen låg denna och glassade utanför vår dörr. 

(null)

(null)

Beställde lunch till Noah via Lantafood som är en jättebra funktion, funkar typ som Foodora. 
Supersmidigt. 
Brukar alltid se när moppen närmar sig med maten men denna gång kom killen som jobbar med detta genomblöt av svett och släpade sig upp för våran backe. 
Blev så paff och han sa på sin lilla engelska att det inte går att köra på vår väg?!
Tänkte inte så mycket mer på det förräns vi skulle gå och handla senare på eftermiddagen. 
Det syns inte bra på bild men det hade blivit värsta lervällingen. 
Det var så pass att vi båda fastnade men tog oss ner. 

(null)

(null)

Som alltid stod min nya hundkompis och väntade på oss, han tillhör en butik men ser mig så fort jag kommer nerför backen och kommer springandes <3
Älskar mina djur som jag lär känna överallt. 

(null)

När vi sen skulle gå hem igen var lervällingen värre. 
Ojojoj vad vi kämpade men vi kom upp utan att ramla. 

(null)

Rip mina vita skor. 

(null)

Ormen i poolen var snabbt glömd och det blev lite bad innan vi gjorde lördag hemma. 

(null)

Imorse så hade jag fått ett mess av vår taxi Mr Choo. 

(null)

Jag misstänkte att han ville säga med denna god morgon att han nu är frisk. 
Då räcker det med att skicka en bild, haha det är så typiskt thai. 
Och mycket riktigt så var det. 

Bokade honom för att komma och hämta oss vid 14 för en liten utflykt till Old town. 
Strax innan hörde han av sig och sa att hans bil omöjligt kan ta sig upp för backen pga all lera. 
Vi traskade ner och nu var det tio gånger så värre. 
Noah sjönk ner och fastnade och hans sandaler försvann spårlöst! 
Mr Choo försökte hjälpa till så gott som det gick mellan alla skrattattacker. 
Såg ju inte klokt ut! 
Det kom förbi en kille på moppe som berättade att de lyckats gräva sönder en vattenledning som nu okontrollerat sprutat sönder vägen. 
Jag hoppas verkligen detta löser sig snart för nu är det omöjligt att ta sig ner på gatan utan att fastna eller förlora sina skor. 
Vi kom iväg, Noah dock helt barfota…

(null)

(null)

(null)

Det blev lite kolla runt i gamla stan, lunch och lite shopping. 
Örhängen och en thaiklänning fick följa med mig hem. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Väl hemma så kravlade vi oss igenom leran igen, måtte detta lösa sig fort. 
Resten av dagen har jag lagat middag, gjort skolarbete med Noah, facetimat med Johan och nu är jag faktiskt helt slut som artist. 
Måste visa den här bilden som jag tog här hemma. 
Det blev riktigt åskoväder så fort vi kom hem och hela huset skakade. 
Ändå så var det helt ljust ute och gick inte att se att det var sånt oväder. 
Coolt ändå!

(null)

Vi hörs snart igen!
Glöm inte att trycka på ❤️ eller lämna en kommentar, då vaknar jag upp glad imorgon <3


#1 - - Hannah:

Jag blir svettig bara av att läsa 😅. Hoppas lervällingen torkar upp snart!

Svar: Inte konstigt jag känner mig helt slut 😂
allenheim.blogg.se

#2 - - Thessresaa :

Alltid ett äventy att leva i Thailand. Men det är bara att ta det med ro och ett leende! Kram

Svar: Ja oftast iaf haha 😍
allenheim.blogg.se

#3 - - Pia:

Vilka äventyr ni är med om, och vilken hemsk lervälling bilderna säger en hel del om hur det är, hoppas dom fixar det inom snar framtid 😅.

Svar: Ja varje dag är oftast ett äventyr i denna familj 🤪
allenheim.blogg.se

Till top