Rehab i Thailand

Heeeej

Äntligen börjar jag känna energi och redo för rehab och att komma igång igen. 
För er som inte vet så opererades jag sista maj och fick en handledsprotes. 

(null)

Oj det har verkligen varit jobbigt och hänt en del på vägen. 
Men nu idag så kände jag verkligen att den här efteroperationssmärtan som legat där exakt hela tiden faktiskt har släppt. 
UNDERBART. 
Det tar tid att läka ihop efter en operation och allt men detta var ändå ordentligt jobbigt måste jag säga. 
Facetimade med Johan häromdagen och han sa: din hand ser mycket bättre ut så det är ändå kul att höra att även han ser framstegen. 

Nu känner jag mig ordentligt taggad på att komma igång och jobba upp min kondition igen. 
Promenader gör verkligen så mycket och det blir skillnad och är en perfekt början. 
Jag varvar med att gå vid havet och en annan runda med lite mer puls. 
Igår så fick det bli på stranden, nere på Long beach som är stranden nedanför oss. 
Nu var det inte lika mycket högvatten så det fungerade att gå.
Så härlig start på dagen också att promenera vid havet. 
Inte en människa ute mer än thailändska fiskare som drog in sina nät. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Idag så vaknade vi upp till en strålande dag, ni vet när det är tokvarmt redan tidig morgon. 
Jätteklar sikt ut mot havet- så fint!

(null)

(null)

Dagens promenad fick bli upp till Garden hill, bra pulshöjning i backarna. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Väl hemma så plockade jag fram mina träningmatta. 
Hantlar och andra vikter är för tidigt men fick bli benövningar och mage. 

(null)

Sån skön känsla att vara igång igen även om det är i små steg och det ger genast en sådan boost och mer hopp. 
Känner mig redan starkare, aldrig underskatta det psykiska ☺️

Nu är klockan mycket här, eller 22 men det är sent för att vara jag. 

Hörs snart igen. 


Till top