SONGKRAN VILKEN FOLKFEST!


WOW, WOW, WOW!

Ojoj- vet knappt vart jag ska börja. 
Jag börjar som thailändarna säger, Sawadee pii mai- gott nytt år!
Vilken oerhört storslagen folkfest!
Så glad för Thailand som för första gången sedan pandemin nu fick fira Songkran igen storslaget. 
Och storslaget det blev det. 

Tradition är färgglada skjortor så det hade vi laddat upp med. 

(null)

Promenerade så ner i samlad trupp vid lunch för att starta firandet. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Vi visste inte hur snabbt vi skulle bli blöta men det räckte med att komma ner på vägen så fick vi en slang med vatten över oss ☺️
Började med ett stopp på Cozy där många från skolan var innan vi så ställde oss ute och körde fullt vattenkrig tillsammans med thailändarna som har hand om vårt område där vi bor. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Sen kom vi på den briljanta idén att ta med oss tunnan på en songthaew och köra fram och tillbaka. 
Så otroligt kul!!
Längs hela vägen var det en enorm folkfest, människor hävde in vatten på oss och vi tillbaka. 
Alla skrattar och har roligt!
Underbart!

(null)

(null)

(null)

(null)

Vi fick stanna och fylla på vattnet då det tog slut ☺️

(null)

(null)

(null)

Tillbaka så tog vi en liten matpaus. 
Man blir mer mör än man tror av att stå i solen och kasta vatten. 
Salta pommes och burgare gjorde susen. 

(null)


Var skönt att vila benen en stund och titta ut på alla festligheter. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Toppade allt med en sista vända med en TukTuk tur och retur Saladan. 
Haha då blev vi plaskblöta, som om vi inte var det innan haha, men som vi skrattade och hade roligt. 

(null)

(null)

Här rundade vi så av firandet som familj. 
Då hade vi hållit igång i över sex timmar. 
Jag och Johan gick vidare till disco och Therese kom en sväng när hon bytt om till lite torrare kläder för en avslutande drink innan hon så gick hem. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag och Johan stannade en liten stund innan vi så kände att nu räcker det med firande på stan. 

(null)

Nu frös vi konstigt nog haha med tanke på värmen men hade ju varit konstant blöt i många timmar. 
En varm dusch och lite pizzarester på altanen fick så avsluta en helt fantastisk Songkran. 

Vilken dag!!
Så otroligt tacksam över att få uppleva detta. 
Min första Songkran så var jag gravid med Noah och vi var på Koh Pangan. 
Minns hur nojig Johan var när de hällde vattenhinkar över magen ☺️
Nu firade jag tillsammans med min 14åring och hade så kul!
Det kommer jag för alltid bära med mig. 
Stort tack alla inblandade, tack för all glädje! 
❤️
Ett oslagbart minne! 
#1 - - Anna Z:

Vilket roligt firande! 😃

Till top