Fredag den 13e

Heeeej

Idag så startade vi tidigt hemifrån. 
Vi skulle nämligen bege oss hela familjen mot Krabi för lite viktiga ärenden. 
Men först en morgonselfie. 

(null)

Denna gång så hyrde vi bil via Black Coral och det rekommenderas. 
Superfräsch bil. 

(null)

Och detta är så Thailand för mig!

(null)

Sen blev det några svindryga timmar med massa pappersjobb som inte gick som vi önskat. Men jag blir så irriterad bara jag tänker på det så vi åker fram några timmar i tiden. 

Och då hamnade vi på Tesco. 
Vi brukar alltid passa på att handla här när vi är på fastlandet för är det något vi saknar på Lanta så är det bra affärer. 

Nu märks det att kinesiska nyåret närmar sig, röda kläder och pynt överallt. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Helt ärligt blev det ingen trevlig tur i affären. Vi var alla sura och trötta och energilösa. 
Jag rafsade ihop snabbt det jag behövde och sedan gick vi till bilen. 

Då fick det bli fruktstund. 
Gul vattenmelon- det var nytt för oss. 
GOTT!

(null)

Skönt att komma hem igen efter denna dag. 

(null)

Johan var jättestressad över att han behövde hinna hem till ett jobbmöte. 
När vi precis kommit hem och han skyndat sig in för att koppla upp sig så glider det upp en bil utanför. 
Vi ska få en ny aircon och de skulle komma imorgon. 
Nu kom de superglada i hågen och sa: Come today- better for you!

Det var det ju inte men det hade jag inte hjärta att säga. 
Så medans Johan satt i möte dånade det som tusan här hemma 😅

(null)

(null)

(null)

När Johan fick en lucka så skyndade vi oss ner till närmaste ställe för att få i oss en otroligt sen lunch som snarare blev middag. 
Då blev det lite gladare miner faktiskt. 

(null)

Och när vi kom hem var dessa killar också jätteglada och så nöjda över sitt jobb. 

(null)

Och vi är jätteglada över en ny AC. 
Från denna som både dånar och blåser varm luft…

(null)

Till denna heting!
Det blev ju jättebra- ser fram emot att sova riktigt kallt inatt. 

(null)

Ja och sen åkte nattlinnet på. 
Så skönt att redan en fredag klockan 18 kunna dra på sig nattlinnet och checka ut. 

(null)

Satte mig i skymningen och sörplade en soda. 
Fina grejer det. 

(null)

Och sedan har jag fixat inför morgondagens stora galej och bara varit. 
Blir en tidig kväll ikväll. 
Så fort Johan jobbat klart ska han hämta hem Noah som är hos en kompis och sedan tänker jag sova så jag är pigg och redo för fest imorgon!


#1 - - Thessresaa :

Jag kan verkligen känna och förstå irritationen och frustrationen!! Men så skönt med ny aircon, lyxigt med en helt ny ju.
Ha en fantastisk fest idag ! Puss och kram

#2 - - Thessresaa :

Jag kan verkligen känna och förstå irritationen och frustrationen!! Men så skönt med ny aircon, lyxigt med en helt ny ju.
Ha en fantastisk fest idag ! Puss och kram

Till top