Övergivna hundvalpar. Behöver din hjälp!

Hej

För ett tag sedan så skrev jag om att vi hittade fyra dumpade hundvalpar på vår träningsrunda. 
Det är fyra små tjejer som helt enkelt har dumpats av någon och nu ska klara sig helt själva. 

(null)

Varje morgon när vi kommer så kommer de springandes allihopa. 
Det är vid sjöarna där jag brukar promenera. 
Någon har byggt upp ett litet camp till dom med kartonger, filtar och vatten och mat. 
Men självklart ska inte små små valpar bo så här! 
Det innebär en stor fara för dom och de är helt oskyddade då de är så små. 
Jag har varit i kontakt med Dog rescue Mae Phim men tyvärr kan de inte ta emot dom just nu då de tyvärr måste ha valpstopp nu pga en valpsmitta i deras shelter. 
Vi har även varit i kontakt med Lanta Animal welfare som inte kan ta emot dom. 

Nu är jag i god kontakt med Vet Van i Ban Phe. 
De har inget shelter så kan inte ta emot valparna men arbetar aktivt med vaccinationer, mediciner och att fosterhemsplacera valparna och även så småningom sterilisering när de är tillräckligt gamla. 
Allt detta kostar och tar mycket resurser! 
Jag kommer bekosta deras första vaccinering, avmaskning och fästing och fleuvaccine. 
Jag ska tillsammans med Vet Van åka imorgon och hjälpa till med deras vaccinering. 

Nu behöver jag din hjälp. 
Om du vill swischa ett litet bidrag för att hjälpa till med alla vaccinationer och mediciner och även bidra till att de på sikt får ett tryggt hem så får du gärna swischa mig. 
Litet som stort, jag kommer självklart redovisa allt och allt kommer ges till Vet Van som ombesörjer allt. 
Då detta är lite brådskande och vi påbörjar allt i helgen så ger jag min swisch innan de officiellt hinner påbörja sin insamling så ingen tid går till spillo. 

Här kan du swischa: 076-336 73 86

HÄR kan du läsa mer om Vet Van. 

Detta är en hjärtskärande historia och tyvärr inget ovanligt i Thailand. 
Men jag har sett dessa fyra valpar i ögonen och hjärtat gråter. De förtjänar ett värdigt liv. Varje kväll tänker jag på att de ligger helt själva där i mörkret.  
Kom ihåg att ingen kan göra allt men alla kan göra något. 
Med vaccinationer och Vet Vans hjälp så hoppas jag att de får ett tryggt hem och slipper växa upp här på gatan om de ens överlever det. 

Stort tack om du vill hjälpa mig! 
Det är något jag aldrig kommer glömma. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

#1 - - Pia:

Åh så söta, men så tragiskt att bara bli dumpade så där. Vad fint av dig att hjälpp på a dom små liven såklart har jag swishat en slant som hjälp. Hoppas det går att ordna någonstans för dom att bo. ❤️

#2 - - Hannah:

Även en fattig student vill så klart bidra, hoppas det kanske hjälper med något i alla fall 🐶🐶🐶🐶

#3 - - Lotta K:

Åh, det gör verkligen ont i hjärtat att höra att sådana sötnosar blir övergivna men så fint att du hjälper de. Swishar ett litet bidrag till de små liven ❤️🐶🐶

#4 - - Anna:

Så fint av dig!❤️
Jag har swishat ett litet bidrag

Till top