Uppdatering hundvalpar

Hej

Idag så är det en mycket stor dag!

Detta hade jag aldrig kunnat drömma om när jag vaknade imorse. 
(Ni som inte läst tidigare inlägg om de dumpade hundvalparna som jag har hittat, scrolla ner ett inlägg). 

Imorse så vaknade jag upp till regn och ruggigt väder. 
Fick ett mess från Jazmin på Vet Van som skrev att regnet kommer ställa till det för vår plan kring att vaccinera hundvalparna. 
De får nämligen inte bli kalla efter vaccineringen och få feber. 
Och de bor ju som sagt utomhus utan tillsyn och det boende som de lever i är inte ett tillräckligt skydd mot vädret. 
Därför måste vi säkra ett hem innan vaccineringen. 

Det är här ni kommer in. 
Tack vare den insamling som jag startade igår så blev det plötsligt möjligt att göra en helt ny plan. 
Plötsligt så finns det pengar till hela vaccinationsprogrammet,  avmaskning, mediciner och blodprover samt även kunna finansiera fosterhem. 
Tack tack tack tack. 
Tack till DIG som bidragit. 
Du har precis räddat livet på fyra hundvalpstjejer och öppnat upp en helt ny verklighet för dessa små tjejer. 

När jag åkte mot valparna imorse med vetskapen om att de nu kommer få ett helt nytt liv så var det med så blandade känslor.
Jag var så orolig över att de skulle ha försvunnit lagom tills räddningen kommer- när vi parkerade sarengen så kom de springandes som de alltid gör och då kom tårarna. 
Jag gav dem extra god frukost och de var som alltid utsvultna och satte mig sedan för att vänta. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Så rullade så Vet Vans bil in. 
Nu kom alla känslor. 
Oj vad det vällde över. 
Hjälpen är här. 
Det blev direkt check av valparnas status. 
Ja de var fulla av fästingar, loppor och garanterat  blodparasiter men allt kommer behandlas omgående. 
Tack vare er!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Så var det så dags att transportera valparna in till den väntande transporten. 
Lite oroliga blev de såklart men lugnade ner sig så fort den thailändska kvinnan satte sig med dom. 
Vilken kvinna- hon utstrålade ett sådant lugn och det var som om valparna visste att NU så är de trygga. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Till slut så somnade de- titta på denna tjej. 
Tillsammans med sitt gosedjur som självklart fick följa med. 
Det här gosedjuret har nog varit hennes trygghet så många mörka och ensamma nätter. 
Förmodligen dumpades de någon gång i början av december. 
Vet Van var förvånade över att alla faktiskt överlevt. 
Strategiskt sett var de dumpade på ett ställe där någon visste att det passerar människor som är ute varje dag och tränar. 
Det var bra. 
Men platsen var även väldigt oskyddad då det blåser mycket, är precis vid vatten och träsk och många faror som lurar. 

Men nu så är de trygga. 
Idag tvättas de och påbörjar som sagt alla vaccinationer och medicineringar. 
Idag så är de trygga. 
De befinner sig hemma hos Jazmin som är grundare av Vet Van. 
Inatt sover de trygga. 
De kommer nu vara trygga här och i framtiden adopterade till väl utvalda människor. 
Men nu tar vi dag för dag. 
Jag ville snabbt ge en uppdatering, mer info om alla kostnader och vart alla pengar gått kommer självklart. 
Jag håller insamlingen öppen helgen ut. 
Swisch 076-336 73 86. 

Tillsammans har vi gjort en enorm skillnad!

Innan vi åkte så städade vi upp hela stället för att inte locka till fler dumpningar av djur. 
Hängde även upp en lapp om att valparna nu befinner sig hos Vet Van. 

(null)

(null)

(null)

Hejdå mina små vänner. 
Har en sådan fin känsla inombords. 
Stort tack igen. 
Mer info kommer! 
#1 - - Pia:

Så underbart att höra att det gått så bra och att valparna nu är säkra. Du är verkligen en hjälte som drog igång allt ❤️

Svar: Tack och för ditt bidrag ❤️
allenheim.blogg.se

#2 - - Thessresaa :

Vilken underbar känsla!!! Nu är de i trygga händer och får all omvårdnad de så väl behöver. O Stina, utan dig hade detta aldrig skett!! Du är verkligen en hjälte i mina och säkert många andras ögon ❤️❤️❤️ så stort och vackert!!!!

#3 - - Hannah:

Här står jag och grinar lite på H&M . Så bra jobbat Stina!!! ❤️🐶

#4 - - Hannah:

Här står jag och grinar lite på H&M . Så bra jobbat Stina!!! ❤️🐶

#5 - - Hannah:

Här står jag och grinar lite på H&M . Så bra jobbat Stina!!! ❤️🐶

Svar: Stort tack för ditt bidrag ❤️
allenheim.blogg.se

#6 - - Anna Z:

❤️❤️❤️❤️

Svar: Tack för din swisch ❤️
allenheim.blogg.se

Till top