FaceTime med Sverige

Heeeeeej!

Här har dagen rullat på och det har varit en bra dag. 
Noah gick till skolbussen vid 08:30 och då mötte jag upp Johanna för en morgonpromenad. 
Har tänkt nyttja tiden nu när jag är gräsänkling att verkligen komma igång ordentligt med min träningsrutin. 
Blev promenad längs Long beach. 

(null)

(null)

Det blåste en hel del imorse vilket var SUPERSKÖNT. 
En otroligt härlig promenad, perfekt att kombinera rörelse med det sociala. 

(null)

Sodan på altanen sen smakade extra gott!

(null)

Ja och sedan har jag donat här hemma. 
Passade på att hänga upp lite familjebilder som vi köpte nu när vi var i Bangkok. 
Jag är alltid den som blir bra på kort i vår familj! ☺️

(null)

(null)

(null)

Lunch blev en riktig Stinalunch, dvs det jag var sugen på. 
Riskakor med svensk ost som vi köpte i Ban Phe och ett glas med iskall cola. 
Jag gör lite vad jag vill nu när jag är ensam hemma. 

(null)

Johan ringde när han landat i Tokyo. 
Underbart att se honom. 

(null)

Han är fortfarande och flyger och är just nu på flighten mellan Tokyo och San Fransisco. 
Och när han landar där är det ytterligare ett flyg kvar. 
Mååååånga timmar. 
Läste en kommentar här från en annan flygrädd i förra inlägget om flygrädsla. Det är ju trots allt det säkraste färdsättet. 
Och det vet vi ju men ändå är rädslan där. 
Vilket egentligen är lite konstigt med tanke på alla risker vi utsätter oss för i övrigt, speciellt vi som lever så länge i ett land som Thailand som inte förknippas med säkerhet. 
Så mycket som vi släpper på när vi är här och anpassar oss till samhället. 
Som skolbussen, hemma hade man varit så noga med sådant men varje dag åker Noah bussen och även så många andra barn och ungdomar. 
Tror ingen av oss frågat om bälte? 😅

(null)

Och ändå sitter jag och stressar upp mig över flyg. Visst är det ändå lite märkligt- jag vet. 

Nu går vi raskt vidare. 
Idag så har jag även hunnit testa dessa. 
Tyckte de såg goda ut så köpte mig en påse. 

(null)

Det smakade rutten banan så inget ni behöver testa 😅

Och sedan så har jag varit otroligt social med de där hemma idag. 
Först ut var Anna K, så otroligt härligt att snackas!
Hon var ju här 4 mån i höstas och vi blev så nära. 
Lägger in en bild så ni har koll. 

(null)

Och sedan har jag facetimat med min Hanna. 
Som jag saknar extremt i min vardag!!
En vecka sedan vi kramades hejdå nu i Bangkok ❤️

(null)

Noah gick långdag idag och slutade vid 16 och vi har haft en bra eftermiddag här hemma. 

Ja och sedan kom skymningen. 
Den obligatoriska bilden- helt omöjligt att tröttna!

(null)

Nu har jag fixat lite skönhetsfix som inpackning, ansiktsmask osv. 
Även sådant jag passar på att göra nu när vi är en person mindre här hemma. 
Självklart kan jag ringa de hemma och lägga hårinpackning även när Johan är hemma- men ni som sett vårt krypin vet hur vi bor och det blir inte lika lätt att ringas och skvallra när Johan sitter intill och jobbar ☺️

Ja- det var allt som jag hade att bjuda på idag. 
Pop kan mai- på återseende 
Till top