Snacka om firarlördag

Vill ni veta hur den perfekta dagen kan se ut enligt mig?

Här kommer den. 
Jag hade på riktigt världens bästa lördag från start till mål. 
Jag har länge sagt att vi måste ju fira Caroline (eller Galvén som hon heter enligt mig ha ha) då hon fyllt 45 för ett tag sedan. 
Och nu så var äntligen dagen här!
Och hur firar man på bästa sätt?
Jo med egentid hela dagen lång ❤️ 

Vi hade bestämt att ses 10:30 för att kunna sova ut och vara fit for fight för dagens firande. 
Så när tror ni att jag vaknar?
Jo klockan 06:00 med fjärilar i magen. 
Det är säkert inte normalt men sån är jag ☺️
Räknade timmarma tills vi äntligen skulle ses så jag var mer än redo när klockan äntligen slog 10:30.

(null)

(null)

Titta så fint det är med lilla vattenfallet när man kommer till Rawi Warin som var dagens mål för vårt underbara firarhäng. 
För 450 baht så kan man köpa ett dagspass och få tillgång till pooler och allt och som du sedan även kan köpa mat och dryck för. 
Hur bra?

(null)

(null)

(null)

Parkerade oss här. 
Det är sååå fint!!
Vi konstaterade att det är få ställen som lyckas leverera lyx och harmoni på samma gång men exakt så känns det här. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Massa bad, skratt och snack om ALLT innan så magarna kurrade och det blev dags för lunch. 
Sådan fotovänlig miljö detta. 

(null)

(null)

Jag hade resten bestämt mig för en sallad. 
Älskar när det finns sallad på menyn och denna är såååå god. 
Mmm dressingen. 

(null)

(null)

Supernöjda med lunchen så gick vi ner till stranden precis nedanför och badade i havet. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Lite mer poolbad på det och sedan konstaterade vi att vi nu varit här fem timmar och det var dags för att runda av för lite stödvila och vätskeersättning hemma innan vi så skulle mötas upp igen. 

Jag hade tänkt slumra en stund men var så hög på livet så efter en stor vätskeersättning svirade jag om och kvällens klänning fick bli min nya klänning som jag köpte i fredags. 

(null)

(null)

Jag är lite kattvakt denna helg och ansvarar för mat och släppa in och ut kissemissen och som tack för det så fick jag vara hemma hos Johanna och ha vårt tjejhäng där. 
Så fint.
Så gick upp de få meterna som är till deras hus och började fixa. 
Kolla så gulligt att Johanna ställt fram detta till oss PLUS en flaska vin. 

(null)

Så kul ändå att vara hemma hos någon annan!
Ger direkt en annan känsla. 

(null)

(null)

Så slog klockan 18 och vårt tjejhäng började med gott i glassen och chips och dip. 
Oslagbart. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Promenerade sedan ner till Colibri och delade på en pizza. 

(null)

Jag levde farligt och tog till och med en kaffe!
Tjejen som inte kan dricka kaffe efter 16:00 ha ha. 
Och sedan hamnade vi på nattklubb. 

(null)


(null)

Vid midnatt så kände vi oss nöjda och det var dags att bege oss hemåt. 
Himlen var så fin när jag kom hem. 

(null)

En helt fantastisk dag från början till slut. 
Sitter nu på altanen med morgonkaffet och det bubblar i kroppen av alla positiva energier. 
Så, så tacksam för allt som jag får uppleva ❤️
#1 - - Susanne:

Hej!
Vilken mysig lördag! Magiska bilder på vattenfallet! 450 baht var ett bra pris för ett dagpass.
Din nya klänning är jättefin. Jag kan tänka mig att den är sval och skön i den värmen.
I veckan ska vi äntligen få lite värme har de lovat. Då kanske man äntligen kan vara ute utan att bli genomfrusen. Den här helgen har det i stort sett regnat hela helgen. Så här fick jag ta ett dopp i badkaret efter jag varit ute i regnet så man fick upp värmen i kroppen haha!
Ha det fortsatt gott!

Svar: Jaaa visst var vattenfallet fint. Otroligt behagliga färger på något vis.
Vi sa det, vad hade man kunnat få för 450 baht i Sverige vad gäller spa. Det gäller verkligen att passa på och njuta och unna sig sådant här.
Samma gäller ju massage.
Nu hoppas jag ni får härligt vårväder med värme i veckan ☀️😍
allenheim.blogg.se

Till top