Torsdagsstatus på ön

Så har torsdagen rasat iväg i en rasande fart 

(null)

Vi kikar direkt på hur den har sett ut. 
Efter morgonkaffet så mötte jag upp vår granne Ulrika och så blev det några varv i våra backar. 
Inga bilder på det men det var svettigt och det var såå gött att komma hem, slänga sig av skorna och in i huset och klunka vatten ☺️

(null)

Fick sedan skjuts in till Klong Dao av Johan då jag skulle fixa mina naglar. 
Går alltid hit till DeLight och det är ett supertips!

(null)

(null)

Fixade även pedikyr, som jag slarvar med det. 
Är nog för att det är så tråkigt att ligga still!

(null)

Har kört vita tånaglar som jag tycker kan vara snyggt men efter ett tag då ser det bara smutsigt ut. 
Nu blev det superrosa på fötterna och pastellfärger till händerna. 
Kändes vår tycker jag ha ha.
Ser nu att de ser fläckiga ut men det är för att det speglar sig. 
Jag blev supernöjd. 

(null)

När jag var klar då blev jag hämtad och vi åkte raka vägen till "tysken" för en lunch. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Johan beställde in en kokosnöt och då berättade ägaren att de precis fått in nötter dagen till ära. 
De har tydligen varit slut över hela Lanta och inte gått att få tag på vilket beror på torkan och att de måste ha vatten. 
Dessa kom från fastlandet. 

(null)

Vi lyxade till det idag och tog in en förrätt som vi delade på. 
Bruchettan här är såååå god!
Vilka smaker, mums!

(null)

Kan säga att jag blev tokmätt efter denna lunch och rullade tillbaks till moppen sen. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Mysig väg från vägen till restaurangen tycker jag. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Väl hemma så gjorde jag något som jag inte brukar göra mitt på dagen och det var att slå sig ner i soffan och se serie. 
Jag har från flera håll fått tips om att se 30 grader i februari igen som jag såg för många år sedan och att det blir en helt annan känsla när man befinner sig här. 
Sagt och gjort en repris fick det bli. 

(null)

Och nog träffar den på ett annat sätt.
Alla drömmar, livsförändringar..drömmen om ett annat liv. 

Från serie till annat. 
När skymningen kom så begav jag mig ut för en till runda. 
Jag var fortfarande så mätt från lunchen så kände jag behövde röra på mig igen. 
Och så ljuvligt att gå den här tiden. 
Det fläktar härligt, solen börjar sin nedgång och det är helt andra ljud. 
Så härligt!

(null)

(null)

(null)

Och det var min torsdag det. 
Klockan är 21:20 men jag ska krypa ner nu och få ihop lite sovtimmar. 

Hoppas att ni har haft en fin dag!
Och hörrni, tack för alla kommentarer. 
Det är så kul att sätta mig med morgonkaffet, logga in här och läsa kommentarerna. 
Stort tack för ni bidrar till en fin stund på morgonen 🙏🏻
#1 - - Susanne:

Hej!
Tack för allt du ger oss.
Så fina naglarna blev! Själv målar jag aldrig mina. Jag tycker det är jättefint på andra men mina naglar har alltid varit fula och så breda. På ålderns höst har de knappast blivit vackrare haha.
Det ser ut att vara lite folk på stränderna. Den här tiden på året i Thailand tycker vi är den bästa. Det är så mysigt när det börjar lugna ner sig med turister.
Ha det gott!


Svar: Tack ❤️
Ja bilderna på stranden är Klong Dao som är den strand vi annars tycker minst om. Nu var den folktom och det var sååå skönt ha ha. Vi älskar denna tid. Restaurangerna är ju ändå öppna och det är en helt annan stämning och annat klientel av resande människor.
Hoppas du får en fin fredag och kväll efter jobbet! 🙏🏻
allenheim.blogg.se

#2 - - Anonym:

Vilken undebar dag! ❤️ /Fia

Svar: Ja Thailandsvardag ❤️🙏🏻
allenheim.blogg.se

Till top