Väder och vind även i Thailand

Heeeej fredag!

Har ni fredagskänslor?
Några planer för helgen?

Här startade morgonen sedvanligt med kaffe, träning och efter träning på varsitt håll så sammanstrålade jag och Johan för en frukost ute på ön. 
Valet blev på Arthaya- en favorit. 

(null)

(null)

Så mysigt att sitta här vid det öppna fönstret. 
Den lyckan blev då kortvarig ha ha då de prompt skulle stänga fönstret och brassa på med aircon. 
Jag har tänkt på en sak. Svenskar är ju kända för att snacka väder och mycket styrs efter det men jag måste säga att thailändare också är bra på det. 
Just nu är det "hot hot hot" vart man än går.
Det är rätt intressant att vädret här också är det första som man pratar om. 
Jag tycker helt ärligt det är tradigt men men.  
Vi var inte så sugna på att sitta inomhus med iskall aircon så vi satte oss ute. 
Sååå god frukost- var längesen som jag tog gröt och den var himmelsk. 
Smälte i munnen. 

(null)

(null)

Efter det så åkte vi för lite ärenden. 
Affären bredvid Dreamy spa har ett bra utbud av alkoholfri öl. 
Det är ju inte helt lätt att hitta det här i Thailand men här har de som sagt ett gott utbud så vi passade på att köpa på oss.
Ett tips till dig som också vill ha något gott alkoholfritt. 

(null)

(null)

Jag åkte sedan tlll frisören. Ok Salon. 
Oj vad mitt hår blivit slitet. 
Det liksom krusar sig nu och blir superlockigt och ser allmänt dassigt ut. 

(null)

Men nu så var det dags att kapa lite. 

(null)

Var verkligen fullbokat idag. 
Kom så många som ville ha en tid och frisörens man fick hugga in och styla mitt hår ☺️

(null)

Jag blev nöjd. 
Sååå gött med lite fräschare hår!

(null)

Framåt kvällen så dukade jag upp lite smått och gott här hemma. 
Ikväll så vankades det nämligen lite firande för Johan. 

(null)

En mysig stund på altanen innan det var dags att bege sig. 

(null)

Jag hade bokat bord på Yang. 
Som vi längtat efter deras goda mat. 
Vi skulle fira att Johan fått ett nytt jobb.
Som jag är stolt över Johan som ser möjligheter istället för begränsningar. 
Thats my man ❤️
Och nog firade vi storslaget- så mycket gott på bordet. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

En toppenfredag på alla sätt och vis. 
Nu ligger jag i sängen och bloggar. 
John Blund kommer vilken minut som helst känner jag så nu är det dags att avsluta här och jag passar på att önska er alla en superhärlig helg! 
#1 - - Johan:

Yes, nu startar vi ett nytt spännande kapitel 👏

#2 - - Susanne:

Hej!
Du får hälsa och gratulera till nya jobbet. Så roligt och spännande att börja på något nytt.
Du frågade om fredagskänslor. Jag fick fundera lite på det. Har nog mer fredagskänslor på sommaren än på vintern. På sommaren händer det lite mer än på vintern.
Den såg god ut tonfisken. Jag kan tänka mig att den smälte i munnen.
Så fint håret blev. Ser verkligen tjockt ut i topparna. Ja, solen och saltvatten sliter verkligen på håret. Att klippa topparna och göra en inpackning gör susen.
Ha det gott!

Svar: Han hälsar och tackar 🙏🏻
Ja förstår dig med fredagskänslorna! Hoppas våren nu kommit till er.
Ja helt otroligt vad det slits. Helst skulle jag vilja färga utväxten men det vågar jag inte riktigt göra här 🙈
allenheim.blogg.se

#3 - - Johanna :

Grattis till nya jobbet ! Men nu vill man ju veta vad.....😁 vi har varit iväg hela helgen i Varberg och firat pappa son fyllt 60🎉

Till top