Where is papa?

God tisdag!

Hoppas er vecka har startat bra på alla sätt och vis. 

Igår så fångades det en enda bild i kamerarullen och det var dagens lunch som var såå god så den förtjänar att synas här med. 
Mays kitchen levererar helt klart den bästa Tom yum gongsoppan. 
Sådana smaker MUMS!

(null)

Men nu till denna dag. 
Var ju ett tag sedan jag publicerade morgonkoppen- eller det kanske det inte var men här kommer i alla fall den. 

(null)

Jag brukar ju skriva om min harmoniska stund där jag insuper alla ljud, dofter, solens strålar som letar sig in på altanen och det hade jag kanske kunnat skriva nu också. 
Det vore dock att fara med lögn för jag fick sådant stresspåslag vid dagens kopp kaffe. 
Gnälliga barn tidigt på morgonen i närheten av huset. 
Fyyy blev inte alls den start som jag önskat mig och det las inte riktigt rätt ribba på dagen om jag säger så ☺️
Det rök ur mina öron om jag ska vara ärlig ha ha. 

Men men, morgonen fortsatte och idag så bytte jag ut morgonpromenaden mot att gå ner till 7/11 och handla. 
Tro mig, det är träning det med och speciellt i denna värme och att gå uppför backarna. 

(null)

(null)

Pulade på här hemma och fixade iordning. 
Vattna blommor, att det känns så hemtrevligt förresten, och gjorde det lite fint. 
Det vankas ju finbesök nu ikväll. 

(null)

(null)

Så skönt att bara skrota hemma ibland och bara vara. 
När jag höll på att fixade så låg denna i Johans sandal. 
Trodde den var död först så skulle ta bort den men den var högst levande även om den såg liiite sliten ut när den ömsar skinn. 

(null)

(null)

Klar med alla bestyr fick det bli en väldigt sen frukost på altanen. 
Pustade ut och njöt av att få sitta här. 

(null)

(null)

(null)

Började förresten att se denna på Netflix igår. 
Fastnade så såg klart hela i ett nafs. 
Jag gillade den och det är något visst med att se svensk sommar när man är här. 

(null)

Och för att fördriva tiden ikväll så såg vi denna. 
Helt ok. Lite intressant med något annat men ingen höjdare. 

(null)

Och varför har jag fixat här hemma och varför ville jag fördriva tiden?
Jo för snart, snart så är Johan hemma igen. 
Nu har han landat i Krabi så snaaart borde han kliva in genom dörren ❤️
Ska bli sååå mysigt att ha honom här igen!
Eftersom han var iväg veckan innan vi åkte till Afrika så känns det som evigheter sen som han var här men nu ser jag sååå mycket fram emot att leva Lantalivet tillsammans igen. 
Som alla thai har frågat vart Johan är. 
I affären, på tvätten, på restauranger. 
Where is papa?
Men nu så! 

Ja- det var det lilla som jag hade att erbjuda idag. 
Hur mår ni? 
#1 - - Gissa vem :):

Vet du vad pula betyder på norska ;)

#2 - - Susanne:

Hej!
Så roligt att ni äntligen får träffas igen. Tiden går långsamt när man längtar och väntar på att någon ska komma hem haha. Annars rusar den minsann iväg haha.
Jag vet att jag sagt det förr men det tåls att upprepas, alltså backen hos dig är så fin. Vilken vy det är.
Igår var jag till min kolonistuga efter jobbet och satt en stund på altanen och njöt av sol och fågelkvitter. I slutet på april om vädret tillåter så sätter de på vattnet och man kan börja att vara där. Längtar till det blir lite varmare så jag kan flytta dit. Jag brukar bo där så mycket som möjligt under sommaren. Det är så mysigt.
Ha det gott!

Svar: Ja det blir inte samma sak när han är iväg så länge. Det är bra att påminna sig om saknaden när jag ibland blir irro här på hemmaplan ha ha.
Ja den här backen och vyn- tycker den är magisk. Fantastiskt att se havet på håll också. Jag tröttnar aldrig.
Så mysigt med din kolonistuga.
Kommer kanske förbi i sommar på en kaffe när vi är i Gävle 😁❤️
allenheim.blogg.se

#3 - - Thessresaa:

En så mysig dag du har haft det!! Älskar verkligen att göra fint och förbereda hemmet! Det är en sådan skön känsla.
Ska se den serien till helgen tänkte jag, lite fullt upp just nu med allt i skolan o på hemmafronten, men till helgen så!
Mys nu när Johan äntligen är tillbaka på Garden Hill o fyll dagarna med sådant ni tycker om ❤️.
Längtar så efter dig!
Puss o kram

Svar: Nu blir det så mkt mys. Ser nästan mest fram emot att ta en moppetur 😂✌🏻❤️
allenheim.blogg.se

#4 - - Susanne:

Hej!
Det skulle vara jätteroligt om du kom förbi och fikade. Bara säga till om du har en stund över när du är i Gävle.
Varmt välkommen!

Svar: Åh vad kul då har vi en plan 🙏🏻
allenheim.blogg.se

Till top