Alla hjärtans dag eller alla stjärtars dag?

Hej på er

Först vill jag önska er alla en riktigt fin alla hjärtans dag även om den hälsningen kommer en dag för sent. 
Denna dag som både är älskad och hatad men kom ihåg att kärlek och uppskattning kan man visa sig själv också precis som med alla andra dagar! 

Nu kikar vi på hur gårdagen såg ut här. 
Jag fick exakt den starten som jag ville ha och behövde. 
Vaknade tidigt så jag tassade upp och tände mina ljus och bara njöt av en total tystnad. 
Det var verkligen knäpptyst ute förutom de sedvanliga "djungellljuden" såklart. 
Det var också en lite "kyligare" morgon med bara 25 grader så det var extra mysigt att burra in sig i filten. 

(null)

(null)

(null)

Jag vet att jag sagt det förr men jag säger det igen- att se hur allt vaknat till liv och hur himlen liksom gör sig redo för en ny dag är helt oslagbart. 

(null)

Denna morgon så smakade även kaffet extra gott. 
För några veckor sedan så fick jag ett meddelande på Instagram från en kvinna som skulle ner till Lanta och som undrade om jag önskar något från Sverige?
Kaffe svarade jag. Zoegas blåa kaffe!
Sagt och gjort- det önskemålet slog in och häromdagen åkte vi för att hämta kaffet. 
Alltså hur snällt var inte detta att höra av sig och fråga och speciellt till någon som man egentligen inte känner förutom via sociala medier?
Mer sånt här och vi skulle ha ett helt annat samhällsklimat. 
Stort tack Mona igen. 
Nu är min kaffesrund extra helig vill jag lova. 

(null)

Alla hjärtans dag var det som sagt och jag ville skämma bort mina killar lite extra. 
Jag älskar ju sånt!
Det var dock lättare att gå all in för några år sedan och ha delad glädje. 
Som denna nalle som jag köpte på vår första longstay till Noah- vet inte vem som gillade den bäst, jag eller han eller alla thailändare som tjöt av skratt ❤️

(null)

I år gav jag lite kärlek via swisch till tonåringen och maken tog jag med på en liten frukost ute på byn. 
Han visste inte vart vi skulle utan jag guidade där bak. 
Det gick så bra att jag plötsligt helt tappat bort mig så vi fick stanna och jag berätta vart vi skulle så vi skulle hitta fram ha ha. 
Det var den överraskningen det. 

(null)

Men en mysig frukost blev det för två och lite annorlunda smaker med varsin bagel. 

(null)

(null)

(null)

Efter detta i magen så blev det varsin fotmassage på Anchan och när vi var klara så hade de överraskat och dukat upp detta till oss. 
HUR FINT?

(null)

Våra planer för kvällen var att liksom förra året fira med Hanna och Lasse men sjukdomarna från KL håller sig envist kvar och nu var den yngsta i familjen däckad i feber. 
Så vår efterlängtade middag ihop fick vi ställa in. 
Extra tråkigt nu när det är deras sista vecka här med oss på ön och det gör mig så ledsen i hjärtat. 
Jag messade Hanna och frågade om åtminstone inte hon och jag kunde få en alla hjärtansdagdate på stranden innan vi skils åt på kvällen. 
Och det kunde hon så vi sågs på Cast away för en sista margarita tillsammans. 
Så många gånger som vi har suttit här tillsammans, pratat om allt och tramsat och skrattat. 
Nu för evigt förevigade också ☺️

(null)

(null)

Det hann bli en solnedgång också. 
Bästa stunden och så kommer det alltid lite fläktande vindar! 

(null)

(null)

(null)

Så kom så Johan och mötte upp mig och det blev en date för bara han och jag på Cozy. 
Med sig hade han denna fantastiska blomma med en date i framtiden på kortet.

(null)

(null)

Vi skrattade gott åt Johans lilla öl som fick sig en egen liten ishink. 

(null)

Vi började med att dela på en ostbricka och som alltid sa Johan: nu har vi inte bråttom, nu äter vi långsamt! 
Jag tror inte att han pratar med sig själv så jag åt med stora pauser mellan varje tugga. ☺️

(null)

Och sedan blev det lamm för Johan och soppa för mig. 
Denna Tom yumsoppa är världsklass!
Helt enorma smaker!

(null)

(null)

(null)

En superfin kväll på alla sätt och vis. 
Tacksam för det jag har och för de människor som finns i mitt liv. 

Hoppas ni alla hade en fin gårdag. 
Berätta gärna- tycker det är så fint att höra om erat liv 🙏🏻

(null)

#1 - - Kicki:

Mysigt ni har det ❤️ här hemma håller vintern envist i sig. Snö, blåst och kyla. Det ska dock bli varmare snart så då får vi njuta av snöslask. Längtar 😜
Saknar er såklart! Hälsa alla! Kram Kicki

Svar: Åh vad härligt det låter ha ha. Mest imponerad är jag över att du nu kan kommentera 😉 vi saknar er! ❤️
allenheim.blogg.se

Till top