Den stora matfrågan

Vad blir det för mat?

Har blivit den stora frågan här hemma. 
Och oj vad det är tråkigt att laga mat men framförallt att handla. 
Att trängas med människor och framförallt bli chockade över hur dyrt det är. 
Ja jag vet- vi är ovana. 
Häromdagen så var vi sugna på färskpotatis och efter att ha funderat lääääänge på vad man äter till så fick det bli något så enkelt som  torskpanetter. 
Hm heter det så?

(null)

(null)

Vi åt framför en film och det var kanske inte ett upplägg som passar mig. 
Det var ju omöjligt att göra två saker samtidigt och koncentrera sig. Haha! 

Från vardagsmiddag till något mer festligt. 
Igår så hade jag den stora lyxen att ha ett tjejdygn framför mig. 
Jag åkte till min vän Camilla och hennes nya lägenhet och hade en enorm kvalitetstid. 
Jag hade med mig en flaska champagne som vi avnjöt i solen och skålade tillsammans. 

(null)

Timmarna verkligen flög fram och vi hade såå mycket att prata om. 
Plötsligt så var det helt enkelt kväll och det var dags att lägga en fantastisk dag bakom oss. 
Jag sov ju kvar och det tror jag även Johan tyckte var skönt som fick egentid hemma och göra exakt det han känner för ☺️

Att umgås så här kändes verkligen som förr och när vi var tonåringar och unga vuxna tillsammans. 
Blev mycket nostalgi ❤️

(null)

(null)

Väl hemma idag så har jag gått en långpromenad med Johan och bara myst. 
Idag så visste jag absolut vad jag ville äta till middag och något som jag suktat efter ja.. typ förra sommaren. 
Quornburgare. 
Ja, priset till bästa matblogg kommer inte gå till denna blogg men det var verkligen supergott!

(null)

(null)

Nu ska vi snart åka till Nynäshamn och hämta hem tonåringen som kommer från Gotland och läger. 
Ser fram emot att ha flocken återsamlad. 

Så passar jag på att önska er alla en riktigt fin midsommarhelg! 
#1 - - Thessresaa:

Jag kan bara instämma med dig! Avskyr verkligen att handla!! Av massor av anledningar. En period så överlät jag det helt till Hans men det funkade sådär 😂🙈 han gick strikt efter listan och kom aldrig hem med ngt roligt! Men men det är värdsligt!
Så underbart mysigt med ett tjejdygn och att verklogen få tid att prata ikapp o prata minnen! Snart är det vår tur!! Ha en fin lördag och söndag så ses vi på måndag!! Wihiiii❤️❤️

Till top