Ett rosa hej

Heeeeej

Oj- så har hela veckan snart gått och inte en rad härinne. 
Vi har haft rätt mycket praktiskt fix denna vecka och omställningen känns på alla plan  så min kreativa sida försvann lite. 
Men nu kände jag för att skriva lite. 

Och vad vore ett blogginlägg av mig utan kaffet? 
Här är det lite mer rosa. 
Jag älskaaar min rosa Moccamaster. 
Hur fin är den inte?
Och har man väl börjat dricka Moccamasterkaffe så går det ju absolut inte att sluta ☺️

(null)

Och kaffet dricks för ovanlighetens skull inomhus!
Dock alltid tända ljus. Alltid. 

(null)

(null)

Det fick bli en morgonpromenad och jag ville följa med Noah till tbanan och vinka av honom. 
En mammas rättighet- visst. 
Han åker nu till Gotland för att vara konfirmationsledare. 
Så kul tycker jag!
Den här morgonen blev mindre stressad om vi jämför med samma dag för ett år sedan när han skulle till Gotland på konfirmationsläger- och fick en fotfraktur kvällen innan och satt på SÖSakuten till gryningen. 
Haha alltid något i denna familj. 
Nåja- iväg kom han och jag hoppas så de ska få ett fint läger. 

(null)

Tog mig sedan en promenad. 
Men så ovant det känns. 
Jag är så van av att höra alla kraftiga djungelljud och knappt se en människa. 
Nu rycker jag till att varje ljud, skvätter till så fort någon närmar sig bakom och håller på och bli påkörd av Vois var och varannan minut. 
Inte så harmoniskt om jag ska vara ärlig. 
Men ställde mig en stund vid vattnet och andades. 

(null)

(null)

(null)

Ja ni anar kanske dagens tema. Eller min favoritfärg rättare sagt? 🎀
(null)

(null)

Här hemma har jag sedan druckit thé och kollat serie för ovanlighetens skull så här på dagen. 
Känns ju som höst tycker jag ute så fick bli varm dryck och filt. 

(null)

En positiv sak när vi kommer hem är bonusen med att hitta kläder som jag helt glömt bort. 
Hittade denna kasse med både byxor och jacka som jag helt glömt bort. 
Perfekt!
Hm men inget rosa? 

(null)

Och nu står våra reskassor färdigpackade och så fort Johan kommer hem från jobbet så ska vi bege oss. 

(null)

Just den här spontaniteten som vi har i vårt liv efter vår livsstilsförändring tycker jag är ännu mer viktig att försöka bibehålla här i Sverige. 
Det är inte helt lätt när mångas sommarsemestrar är helt maxade men jag hoppas det ändå kommer finnas utrymme till det. 
Det är en stressfri grej som vi mår väldigt bra av. 
Så nu styr vi kosan mot.. ja kan ni gissa?
Ledtråd. Exakt samma upplägg som förra året vid den här tidpunkten ha ha. 

Kommer i nästa inlägg. 
Ha en superfin helg! 
#1 - - Susanne:

Hej!
Den Moccamastern är riktigt fin. Tror inte jag sett någon rosa Moccamaster förutom din.
Jag cyklar numer till jobbet då vi bytt lokal som ligger på andra sidan av stan. Jösses! Jag vet inte om det är bara jag som vet att det är högertrafik på cykelbanorna. Det är livsfarligt att cykla inne i stan. Jag är glad varje dag jag kommer hem oskadd så jag förstår din rädsla när du är ute och går.
Ha en fin helg!


Svar: Visst är den fin 🎀 ja inget roligt alls. Här i Sthlm skriker de även på en 🙈 nääää fyyyyy
allenheim.blogg.se

Till top