Hej Arusha


Så tackar vi så Dar Es-Salaam för dessa dagar!

Kändes faktiskt skönt att resa vidare och vi är nu så taggade på påsklov!
Tjoho!
Var spännande att få se Dar Es-Salaam men det är en superstor hamnstad med allt som tillkommer så vi har känt oss lite låsta. 
Desto mer plugg hann vi med ☺️

Begav oss så mot flygplatsen med sikte mot Arusha. 
Jag är ju så löjligt flygrädd och när jag fick veta att det skulle vara ett propellerplan så kunde jag inte slappna av!

(null)

Träffade dock ett gäng norrmän som skulle på samma plan och då släppte nervositeten lite. 
Nordbor på samma plan- det känns tryggt!
Lite som när kronprinsessan Viktoria en gång satt på samma plan. 
Aldrig känt mig så trygg ha ha. 

(null)

Kolla vilka häftiga vyer!
Kolla havet. 
Efter 30 min gick vi ner på Zanzibar för att släppa av passagerare. 
Coolt ändå att det funkar så- lite som ett tåg. 

(null)

(null)

(null)

Så flög vi så vidare mot Arusha. 
Så häftigt att se hur landskapet ändrades. 
Jag spanade efter giraffer ☺️

(null)

Så landade vi så och direkt vi kom av planet så kände jag vilken annorlunda luft. 
Så varmt men ändå krispigt. 

(null)

Och så vackert!
(null)

Häftig liten flygplats. 
Gaten var liksom ute i det fria. 

(null)

Här fick vi sitta och vänta på väskorna. 

(null)

Så mötte vi så upp vår kille som ska vara vår guide de närmaste dagarna. 

(null)

(null)

Kände genast vilken annan vibe det är här. 
Och vilka miljöer!
Mer riktiga vägar, kaffeodlingar, en annan puls..

(null)

(null)

(null)

Vi stannade för att träffa vår arrangör av safarin som vi ska på. 
Vilket möte!
Vi alla tre var helt uppfyllda av energi sen. 
Som vi skrattade!

(null)

Så checkade vi så in på vårt hotell. 
Bananträd precis vid rummet. 
Känns bekant ☺️

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

Här sover vi inatt. 
Middag blev i hotellets lilla trädgård. 
Var faktiskt lite kyligt. 
Och ovant att se en grön gräsmatta ha ha. 

(null)

(null)

Unnade mig en safariöl. 
Låt semestern börja på riktigt!

(null)

Åt så lite mat och det var energi som behövdes. 

(null)

(null)

Imorgon bitti blir vi hämtade och så börjar vår safariresa. 
Vi checkar ut här och sedan blir det några dagar på resande fot.
Vi är otroligt förväntansfulla. 
Vilka djur kommer vi se?
Apor som vi har på Garden Hill?
Vi har alla varsin dröm så får se om den nu blir sann. 
Min är giraff. 
Så mycket fjärilar i magen nu!

Vi får se när vi hörs nästa gång men då hoppas jag att jag har så mycket spännande att berätta. 

Hakuna Matata!
Och Glad Påsk! 
#1 - - Anna Z :

Safari är verkligen en av mina drömmar! Ska bli så kul att höra om er upplevelse! Njut åt mig med! 😍

Svar: Ska njuta 😍 svårt att veta hur det kommer bli! Men åh vad jag hoppas på en giraff
allenheim.blogg.se

#2 - - Pia :

Åh vad spännande, ska bli kul att höra sen om äventyret. Hoppas ni får se the big five.

Svar: Ja det är målet!
allenheim.blogg.se

#3 - - Susanne:

Hej!
Vilka fina vyer! Ska bli roligt att få följa med på safarin!
Glad Påsk!

Svar: Glad påsk till dig min bästa kommentator. Sagt det förr men säger det igen- uppskattar det massa! ❤️
allenheim.blogg.se

#4 - - Thessresaa:

Förstår verkligen din känsla att flyga med ett litet propellerplan!! Tur du har Johan vid din sida ❤️.
Skönt med ett annat tempo och en annan miljö pch hoppas nu att ni får se massor av häftiga djur!
Glad påsk hjärtat ❤️❤️

Till top