Sista dagen i Dar es Salaam

Hej på er

Vad kul att ni är så många som följer mig nu på resan i Tanzania. 
Statistiken har verkligen skjutit i höjden ser jag- kul!

Inte för att jag har så mycket spännande att berätta kanske idag. 
Först måste jag hylla vårt hotellrum. 
På riktigt- kan inte minnas när jag sovit så här skönt senast?

(null)

Den här sängen gör magi.
Sov 22-08. Inte likt mig men ack så skönt!
Det är kolmörkt i rummet och som sagt den skönaste säng som jag sovit i på lääääänge. 
Något annat som är helt otroligt är vår dusch. 
Oh. Den är så varm och makalöst bra tryck. 
Jag är medveten om att vårt perspektiv med allt detta är lite annat men som jag NJUTER. 

(null)

Varför hänger Stinas vita skjorta i duschen kanske ni tänker nu?
Jo hade ju på mig den igår kväll och lyckades spilla ut indisk mat över halva skjortan. 
Men jag tror att jag lyckats rädda den. 
Så typiskt mig!
När vi kom hem kokade jag upp varmt vatten i thékokaren för att värma på vatten till tvätten. 
Johan sa då: varför kokar du upp vatten? Du vet det finns varmvatten i kranen?
Som sagt vanor och perspektiv ändras. 

Men nu till denna dag.
Efter morgonkaffe på rummet var det så dags att starta dagen. 

(null)

Johan åkte iväg på jobb och vi startade upp skolarbetet här hemma. 
Johan är ju här och bedriver humanitära hjälpinsatser vilket är superspännande. 
Bad honom att fota lite så jag kan visa här då det verkligen är superintressant. 
Fick dessa bilder. 
Ibland undrar jag hur karln tänker?

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommer nog aldrig be honom igen 😏

Nåja. Åter till vår dag. 
Efter många timmars jobbande via Sofia Distans så var det så dags för lunch och lunchrast. 
Kommer sakna denna timme tillsammans. 
Vi satt och kikade ut genom fönstret och man ser så mycket. 
Som här bussen. Här hoppar man på i farten och av. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Vi lär oss också så mycket. 
Det kom FNbilar åkandes och vi började prata om det och kom då in på terrordåden som var här 1998 när USAs ambassad bombades och flera hundra människor dog parallellt med attentat mot Naorobi. 
Som sagt. Det är något med levande historieundervisning och det blir något helt annat när man är på plats och det är lättare att ta in och diskutera. 

Tillbaka på rummet så blev det några timmar till av skolarbete och sedan kom belöningen. 
Först ringde personalen på och gav oss lite mellis. 

(null)

Och sedan beställde vi upp gotta till rummet. 

(null)

Ute både spöregnade det och åskan dundrade som bara den. 
Mysigt ändå när man ändå bara ska sitta inne. 

(null)

Så var det så dags för sista kvällen här och middag åt vi på vår takrestaurang. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Först får man en liten shot. 
Citronjuice men de tycker det är då kul när jag låtsas tro det är en margarita ☺️

(null)

Jag tog sedan en sallad då jag fortfarande var så mätt efter lunchen. Inte van vid denna kost- tro mig magen står åt alla håll och kanter. 
Johan tog en pasta. 
Vi fick en stund bara vi två vilket var supermysigt. 

(null)

(null)

(null)

Nu har vi packat och imorgon reser vi vidare i Tanzania. 
Det ska faktiskt bli skönt. 
Jag ser fram emot att från och med torsdsg vankas det påsklov och vi blir inte låsta vid skolarbete. 
Jag visste detta var förutsättningen men ska bli skönt att resa vidare och upptäcka nya platser. 
Beroende på uppkoppling så hörs vi imorgon igen!

Tack igen för alla ❤️ och kommentarer. 
#1 - - Johanna :

Wow både pastan och salladen såg så goda ut 🤩 spännande att se vart ni tar vägen imorgon . Vi åker iväg till släkten o Östergötland över påsk ,ska bli himla skönt att komma hemifrån faktiskt.

Svar: Vad mysigt. Glad påsk till er ❤️
allenheim.blogg.se

#2 - - Thessresaa :

Ja du våra män när vi ner dem fota😂🙈 fast jag är kanske fel person att uttala mig!!
Vilka otroligt vackra färger det blir på fotografierna magiskt! Ja nu blir det skönt för er att få vara lediga och bara njuta.
Hoppas du har uppkoppling framöver för nu går jag på lov och då kanske vi kan ringas ngn dag❤️ love you!

Svar: Haha på dina bilder är det åtminstone människor 😂
Ja trollspöt is the shit. Hoppas vi kan höras ngn dag ❤️
allenheim.blogg.se

Till top