I enkelheten bor det vackra

Hej på er

Hoppas ni har haft en fin vecka?
Kanske varit lediga och njutit av helg mitt i veckan?
Här är det vanlig vardagsvecka som vanligt och skola och allt som hör till. 

Igår hade vi vardagsmiddag hela familjen  hemma hos min vän Galvén med familj. 
Så mysigt att ses så här och laga mat ihop. 

(null)

Vad blev det tro?
Jo tachos!
Vi letade efter avocado men det är inte säsong här så var inte det lättaste. 
Till slut hittade Johan dessa stora fina men de var tyvärr så omogna så hans berömda guacamole blev inte riktigt som den brukar. 

(null)

Men det blev en urgod middag ändå. 
Vi sa det, allt blir så avslappnat här!
Det fanns inte tallrikar till alla så några fick äta på plastlock och jag åt min tachos med en tesked. 
Bara charmigt och befriande!
Jag älskar det här kravlösa livet och övertygad om att något så litet kan göra att man mår så mycket bättre. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Vi har haft några kvällar med serie här hemma och även det är något visst tycker jag. 
Att krypa ner i soffan på kvällen när mörkret fallit och bara plöja något. 
Och plöja gjorde vi. 
Vi  såg "I dina händer". 

(null)

Fy, fy, fy. 
Jag tycker den var mycket sevärd och bra gjord men handlingen gav mig sådan ångest. 
Ändå glad att jag såg den här och inte hemma i förorten. 
Den träffade verkligen mig och många tankar blev det.

Nu är det torsdag och betydligt ljusare och mer positiv vardag. 
Solen skiner och fåglarna kvittrar för fullt. 
Precis gjort dagens runda och idag så hade jag så bra energi!
Sådan härlig känsla att känna hur endorfinerna sprutar!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Ha en superfin torsdag! 
#1 - - Erika:

Så skönt med en röd dag mitt i veckan ❤️ Det såg gott ut med Tacos ❤️ Ha en fortsatt trevlig vecka ☀️😁😍

Svar: Förstår det 😍 Ja aldrig smakar tachos sååå gott som här 😜 trots lite mer enkelt. Ha en fin dag 😘
allenheim.blogg.se

#2 - - Susanne:

Hej!
Håller med att det är så mysigt med det kravlösa och enkla. Precis vad jag och min granne i stugan sa när vi fikade ihop i lördags. Det blir så spontant i kolonin och det behöver inte vara så märkvärdigt.
Ska nu titta på gränsbevakarna Sverige. Det tycker jag är ett bra program.
Ha en fin fredag!

Svar: Det är ngt visst med när det inte blir märkvärdigt. Känns ändå som att de flesta uppskattar det ändå. Trevlig fredag!
allenheim.blogg.se

Till top